גיימינג

מחשבי גיימינג בנויים מראש לעומת מותאמים אישית: איזו אפשרות מתאימה לכם?

קרדיט לתמונות FREEPIK

לא מעט אנשים, ובמיוחד גיימרים שזקוקים לכוח עבודה גדול – מוצאים את עצמם עם תקציב מוגבל למחשב אך עם רצון עז לשפר את הביצועים במשחקים, ומתלבטים איך הכי נכון למטב את התקציב הזה למטרותיהם. ההתלבטות שעומדת על הכף היא: האם כדאי לי לקנות מחשב מותג בנוי או לבנות אחד? במאמר הבא ננסה לתת לכם כיוון לגבי ההחלטה על מנת שתבינו כיצד משתלם לכם לפעול.

תוכן עניינים

ראשית, נבין – למה בעצם לא לקנות מחשב מוכן?

"כשאנחנו יוצאים אל חנות המחשבים הקרובה ובוחרים מחשב מוכן מבין אלו המוצעים לנו, אין לנו את האפשרות לבחור ברכיבים טובים יותר על פני אחרים, אין לנו אפשרות למטב את הביצועים של המחשב שלנו לצרכים שלנו – ובדרך כלל, אם נרצה לקבל תוצאות טובות יותר אנחנו נקנה מחשב שכל הרכיבים בו משופרים, כאשר לא תמיד יש הצדקה אמיתית לכך. לפעמים הבעיה במחשב שלנו כיום, היא שהזיכרון פשוט לא מספיק גדול או שהמעבד חלש או כל סיבה אחרת. לכן, לפעמים הפיתרון הכי נכון הוא פשוט להרכיב את המחשב המדויק שמתאים לצרכינו. "אומר לנו מנהל מעבדה מרשת חנויות KING GAMES, רשת חנויות המתמחה בבניית מחשבי גיימינג (למידע נוסף באתר העסק >> ) .

כמו כן, הרכבת מחשב בעצמכם יכולה לנבוע גם מעוד כמה סיבות טובות:

  • הסיבה הראשונה לבנייה ולא לקנייה היא שהמחשבים המוכנים (מחשבי מותג) בדרך כלל לא כוללים רכיבים חדשים, שרק עכשיו יצאו לשוק. רכיבים אלו מקנים לנו יתרון תחרותי על פני שחקנים אחרים.
  • הסיבה השנייה היא שכאשר אנחנו בונים בעצמנו, אנחנו יכולים לבנות את המחשב שאנחנו חולמים עליו – מבלי שנצטרך להתפשר על אף אחד מהרכיבים.
  • הסיבה השלישית הינה יכולת להוזיל את המחיר הקיים של המחשב. אם למשל, אנחנו יודעים שמשחקים נתקעים לנו בגלל חוסר בזיכרון RAM, אנחנו יכולים לשפר רק את הרכיב הספציפי הזה ולא מחויבים לשיפור של כל המחשב, יחד עם החלפת מעבד, לוח אם וכו'.

למי מתאים לבנות מחשב ולמי לקנות?

בואו נשים את הדברים על השולחן – לחלק מהאנשים כנראה יתאים לקנות מחשב מוכן. חלק מהאנשים, אפילו אם מדובר בגיימרים, יעדיפו לעשות לעצמם חיים קלים ולקנות מהיצרן מחשב עם רכיבים שהם יודעים מראש שמתאימים אחד לשני. אבל אם אתם אנשים שלא מפחדים מאתגרים, אם אתם מעוניינים לקבל את הטוב ביותר ובא לכם ליהנות מחוויית משחק אחרת לגמרי – להרכיב מחשב יכול מאוד להתאים לכם.

החלטתם לבנות? אלו הפרמטרים שכדאי לבחון

קודם כל, חשוב להבין שבהרכבת מחשבים בהתאמה אישית הגבול נמצא מאוד רחוק, ויש אפילו מחשבים שמגיעים לסכומים של עשרות אלפי שקלים. לכן, שלב ראשון הוא להבין מהו הגבול עם עצמכם מבחינה תקציבית – אבל לא לפני שהבנתם איזה סוג מחשב לא יקרטע לכם או יגרום לתקלות ובאגים. כדי לדעת זאת, בחנו את הפרמטרים הבאים:

  • כרטיס מסך – כרטיס המסך הוא החלק החשוב ביותר במחשב, הוא אחראי על הביצועים במשחקים ומשפיע לנו ישירות על רזולוציית המשחק וה-FPS (קצב ריענון תמונה לשנייה)
  • מעבד המחשב – תפקיד המעבד בגדול הוא להיות ה"מוח" שמנהל את כל המשימות במחשב. ככל שהעומס שאתם משתמשים בו גדול במשחקים, כך תצטרכו מעבד חזק מספיק שיודע להתמודד עם כל העומס הזה.
  • מאוורר/ קירור נוזלי – חשוב שיהיה קשר הדוק בין מעבד המחשב לקירור שאתם בוחרים. מעבד חזק מתחמם מהר יותר, מחשב שמעמיסים עליו הרבה – גם הוא מתחמם מהר יותר. לכן, עם מעבד איכותי צריך לבוא גם קירור איכותי.
  • זיכרון RAM – מערכת ההפעלה שאתם משתמשים בה, המשחקים והתוכנות שאתם מריצים על המחשב – כולם תופסים מקום בזיכרון של המחשב. חשוב להבין מהו היקף השימוש שלכם ובהתאם לכך, איזה רכיב תצטרכו.
  • כונן קשיח (SSD) – רובנו מכירים את הרכיב הזה, שמכיל את כל הקבצים שנמצאים על המחשב שלנו. ככל שהכונן יותר גדול, כך תוכלו להתקין יותר דברים.
  • לוח אם – זהו הרכיב שאחראי על חיבור של כל הרכיבים האחרים במחשב. חשוב לוודא שרכיב זה מותאם למעבד ולרכיבים האחרים.
  • ספק כוח – ספק כוח הוא היחידה המוגמרת שאחראית על אספקת מתח לכלל הרכיבים ועל יציבות המתח. אם אינכם מבינים בתחום, מומלץ לא לבחור את הספק הכוח שלכם לבד מפני שעוצמת המתח האידיאלית תלויה בהרבה משתנים.

באיזה רכיב כדאי להתמקד ראשון כשבונים מחשב?

על השאלה הזו כמובן, אין תשובה חד משמעית. כמו שהזכרנו במאמר, זה אינדיבידואלי ובסופו של יום לכל אחד יש את הצרכים האישיים שלו – אבל החלק המהותי בחומרה שהיינו ממליצים כן להתמקד בו הוא הכרטיס מסך; זאת משום שבלי כרטיס מסך איכותי, כל רכיב אחר יכול להיות הכי איכותי שיש ועדיין למחשב תהיה "תקרה" מסוימת של פוטנציאל בלתי ממומש מבחינת מהירות ביצועים במשחקים.

קרדיט לתמונות FREEPIK

תגיות

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker