כתבות ממומנות

המדריך המקוצר לבחירת מעשנת בשר

מעשנת בשר הופכת בשנים האחרונות לפופולארית ואהובה. היא מציעה הליך בישול פשוט יחסית המתבסס על אמצעי חום שמחמם את הבשר באיטיות. אמצעי החימום יכול להיות עצים, פחמים, גז וחשמל כשמעשנה נחלקת לשני תאים: תא החימום ותא הבישול.

 

תא החימום של המעשנה מנותק מתא בישול הבשר ואין מגע ישיר בינו לבין מקור החום. דבר זה מאפשר ליצור בישול איטי שמגביר את רכות הבשר, את הטעמים שלו ואת העסיסיות שלו. הארומה הייחודית המתקבלת בבישול זה אינה ניתנת להשגה בשום דרך אחרת.

תוכן עניינים

איך לבחור מעשנת בשר

ישנן מעשנות בשר שונות אשר נבדלות זו מזו בצורה, בגודל ובשיטת החימום. רגע לפני שנפרט על הסוגים השונים חשוב לזכור כי המטרה היא לקנות את המעשנה שהכי מתאימה לנו. יש להתחשב בגודל של הבית שלנו, לחשוב איזה אמצעי חימום יענה על הציפיות שלנו וכמובן להבין מה נעשה עם המעשנה ואיך נתפעל אותה. אלו השיקולים שיכולים להיות לנו בעת בחירת המעשנה:

אופן העבודה

צורת העבודה משפיעה על ההחלטה איזו מבין כל האפשרויות תתאים לנו. כדאי מאד להכיר את המעשנות, להבין כיצד יהיה עלינו לתפעל אותן ובהתאם לקבוע איזו מהן הכי נוחה עבורנו. ישנן מעשנות עומדות, שוכבות ובצורת ביצה. העומדת יכולה להכיל מדפים פנימיים כך שנוכל להזיז את הבשר ולהניח אותו לפי מידת החום שנרצה שהוא יקבל.

המעשנה השוכבת יכולה להכיל מספר מדפים מאורכים כאשר גם כאן נוכל לקבוע את מידת החום שנרצה שיהיה לבשר. לעומת זאת המעשנה הביצתית נוטה להיות קטנה יחסית ופיזור החום בה נוטה להיות יחסית אחיד אך היא יכולה להפוך לגריל.

כמות ההכנה

רק אנחנו יודעים כל כמה זמן נרצה להפעיל את המעשנה וכמה בשר נרצה להכין בכל פעם. יכול להיות שאנחנו רוצים שתהיה לנו את האפשרות להכין בשר מדי פעם לעצמנו ולמשפחה ויכול להיות שאנחנו אוהבים לארח ולפנק את החברים והמשפחה לעתים קרובות בבשר ייחודי.

בהתאם לאופן השימוש הצפוי יהיה עלינו להחליט איזו מעשנת בשר הכי תתאים לנו. ככל שאנחנו רוצים להשתמש במעשנה לעתים רחוקות יותר ולקהל מצומצם כך נוכל להסתפק באחת קטנה. אם אנחנו אוהבי אירוח ורוצים תפעול יום יומי חשוב שנמצא את האחת שתתאים לנו בגודל ובנוחות התפעול.

עלויות

ממש כפי שאנחנו מסתכלים על מחיר של גריל מקצועי כך גם במקרה של מעשנה עלינו לחשוב על העלות. אנחנו יכולים להגדיר מראש את התקציב ולחפש בהתאם או לעשות בדיקה מקיפה ולמצוא את האחד שיכול לענות על כל הדרישות שלנו ובהתאם לבחון את המחירים.

כדאי להתייחס לעלות בטווח הארוך ובתוך כך גם לאמצעי החימום. חשוב שנוכל לתפעל את המעשנה בצורה הנוחה ביותר מבחינתנו וככל שהדבר נוגע לעלות ולנוחות נוכל לעשות השוואה בין חימום על חשמל, גז, עצים ופחמים.

תגיות

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker