כתבות ממומנות

הכירו קצת יותר לעומק את חוק הגנת הפרטיות

אומנם אנחנו חיים בעידן מאוד פרוץ שבו השמירה על הפרטיות מאוד מורכבת, אך חשוב לדעת: בישראל יש כזה דבר חוק להגנה על הפרטיות. הוא נחקק בשנת 1981 וקיבל מעמד חוקתי בשנת 1992. החוק הזה הינו חשוב ביותר, ואם נוכל להוכיח שהפרטיות שלנו נפגעה בדרך כזו או אחרת, כמובן שנוכל לקבל פיצוי. לכל אדם יש זכות לפרטיות ולכן ברור מדוע אותו חוק הגנת הפרטיות כולל פירוט מאוד גדול. למשל, החוק מדבר על כך שאסור לבלוש או להתחקות אחרי אדם באופן שעלול להטריד אותו. האזנת סתם גם היא אסורה על פי החוק. כאשר אדם נמצא ברשות היחיד אסור לצלם אותו ובנוסף, אסור לפרסם תמונתו של אדם ברבים בנסיבות מסוימות. יש לא מעט סעיפים בחוק הזה, כך שאם מצאם את עצמכם במצב שבו מישהו פגע בפרטיות שלכם, אין שום סיבה שבגללה אתם צריכים לוותר. מגיע לכם לקבל פיצוי, והשאלה היחידה שנשאלת היא: איך תוכיחו זאת ואיך תקבלו את הפיצוי שמגיע לכם?

עורך דין לעייני הגנת הפרטיות

אומנם החוק להגנה על הפרטיות כתוב וקבוע, אך בפועל, פעמים רבות קשה יהיה להוכיח שהפרטיות שלנו אכן נפגעה. לכן נשאלת השאלה: מה בכל זאת אפשר לעשות? איך בכל זאת אפשר להגדיל את הסיכוי שלנו לקבל את הפיצוי שמגיע לנו? כאן בדיוק נכנס לתמונה עורך הדין הטוב ביותר שאליו תוכלו לפנות. בין אם מדובר על איסור לשון הרע ובין אם מדובר על הגנת הפרטיות, חשוב יהיה לבדוק באיזה עורך דין אתם בוחרים. עד כמה עורך הדין שלכם באמת מנוסה במקרים דומים למקרה שלכם? והאם מדובר על עורך דין שאתם מרגישים שתוכלו לסמוך עליו? האם, כבר בשיחה הראשונה שלכם איתו, הוא גרם לכם להרגיש שהוא בקיא בתחום הזה? שווה לרדת לעומק הפרטים ולברר את כל הנתונים האלה, כי זה ברור שעורך הדין שלכם ישפיע רבות על תוצאות התהליך.

איזה פיצוי תוכלו לקבל על פגיעה בפרטיות שלכם?

בנושא של ההגנה על הפרטיות יש לא מעט מקרים שכבר קרו ושלל תרחישים אפשריים. אומנם זה טבעי שתרצו לדעת איזה פיצוי ניתן לקבל בגין פגיעה בתחום הזה, אך התשובה לכך מורכבת. הגנת הפרטיות זה מסוג אותם הדברים שיכולים להיות קשורים לתביעות מינוריים אך זו גם יכולה להיות תביעה הרבה יותר מורכבת וגדולה. השאלה כמה גבוה יכול להיות הפיצוי שתקבלו תלויה, בין היתר, בשאלה על איזה מקרה מדובר. בנוסף, כמובן שגם עורך הדין שבו תבחרו ישפיע על כך. יש עורכי דין שימליצו לכם לתבוע רק X עבור הפגיעה המסוימת שספגתם ואילו עורכי דין אחרים ימליצו לכם לתבוע פי שניים. מה שבטוח זה שאם נפגעתם בנושא הזה, אין סיבה לוותר וכדאי לפנות אל אנשי המקצוע הנכונים שיעמדו לצידכם ויסייעו לכם.

קרדיט לתמונות PIXABAY

תגיות

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker