כתבות ממומנות

מדוע חשוב לרכוש ביטוח סייבר?

כל ארגוני הביון והמודיעין בעולם, וכן חברות ביטוח וגורמים אחרים שבוחנים את תחום הסייבר, טוענים שמדובר בסכנה הגדולה והמשמעותית ביותר, לא רק על מדינות, ממשלות וארגונים, בינלאומיים או מקומיים, אלא גם על עסקים, גדולים וקטנים. מקרים מתקפות סייבר מתרחשים כל הזמן ברמה כזו או אחרת, ולא פעם הם יוצרים נזק משמעותי שיכול לעלות הרבה מאוד כסף לגוף שמתמודד עם המתקפה, וכן ידרוש ממנו להשקיע הרבה מאוד משאבים נוספים, זמן וכוח אדם, בשביל לטפל במצב ולנסות להחזיר אותו לקדמותו. לכן, זה לא מפתיע שחברות ביטוח מציעות היום ביטוח סייבר לכל מי שחושש שהוא עלול להיפגע מכך ולשלם מחיר יקר כתוצאה מכך. הביטוח מאפשר ליהנות מכיסויים שונים, שגם אם הם לא ימנעו את עוגמת הנפש והאובדן שנוצר בעקבות המתקפה, הרי שהם יכולים לאפשר חזרה מסוימת לשגרה ולתפקוד סדיר.

מה זו מתקפת סייבר?

בשביל להבין מה המשמעות של ביטוח סייבר, למה חשוב לקנות אותו ומה הוא מציע לנו, צריך להבין תחילה מה זה בדיוק מתקפת סייבר ולמה היא מהווה איום משמעותי על מדינות, ממשלות, ארגונים ועסקים בסדרי גודל שונים. מתקפת סייבר זו מתקפה שנעשית באמצעות מחשבים על מחשבים או אמצעים טכנולוגיים אחרים. בניגוד למתקפות טרור או מתקפות אלימות אחרות שמתחרשות פנים אל פנים על ידי בני אדם, אזי שכאן המתקפה נעשית על ידי בני אדם באמצעות טכנולוגיה אל מול טכנולוגיות אחרות. חשוב להדגיש, לא מדובר אך ורק במתקפות שמתבצעות אל מול מחשבים, אלא הן יכולות להתבצע גם על תשתיות, התקני מחשב, רשתות, וכל גורם אחר שמחובר בצורה כזו או אחרת למחשבים ולרשתות, מושפע מהם וניתן להגיע אליו באמצעות פריצה לתוכנה או לאמצעים אחרים שמחוברים אליו, מרחוק. כמו כן, צריך להדגיש, מתקפות סייבר יכולות להוביל למצבים שונים. זה יכול להיות גניבת מידע, שיבוש ומחיקת מידע קיים, ניתוק מערכות או הגבלת התפקוד שלה, נפילה של מחשבים ורשתות, התקפות כופר (התקפות בהן המתקיף גונב מידע או תופס שליטה על המערכת ודורש כסף אחרת הוא יפעל) ועוד. ישנם סוגים מגוונים של מתקפות סייבר שיכולות להשפיע על התפקוד של המחשבים והרשתות וכתוצאה מכך של הגורם לו הם שייכים.

מה זה ביטוח סייבר ולמה חשוב לעשות אותו?

ביטוח סייבר הוא מוצר שחברות הביטוח מציעות על מנת לספק כיסויים לבעלי עסקים, ארגונים וגורמים אחרים, מפני מצבים של מתקפות סייבר מסוגים שונים.

פוליסת ביטוח סייבר מאפשר להתגונן מפני המצבים הבאים:

ראשית, כיסוי במקרים של תביעות צד שלישי במקרים של מתקפות סייבר (נניח, תביעות של לקוחות או גורמים אחרים שנפגעו כתוצאה מהמתקפה)

שנית, כיסוי על נזקים שנגרמו למערכות אשר הותקפו (מחשבים, רשתות, וכן הנזק שנגרם עקב האפקט של הפגיעה, למשל פרטיות או פגיעה בזכויות קניין)

שלישית, כיסוי לפגיעה בבעל הביטוח, למשל, אובדן הכנסה, פגיעה ביחסי ציבור, ניהול משבר ועוד.

חשוב להדגיש, מרבית הפוליסות הקיימות בשוק היום ועוסקות בביטוח עסק, אינן מתייחסות להיבט של מתקפות סייבר, בוודאי לא באופן בו ביטוח סייבר מתייחס. לכן חשוב לרכוש אותו, אפילו אם מדובר בעסק או ארגון קטן שלא בהכרח נמצא על הכוונת של האקרים או גורמים אחרים שמבצעים מתקפות סייבר.

לסיכום, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו, סוכנות אנגלמן, לקבל את כל המידע הרלוונטי אודות ביטוח סייבר ואנחנו נדאג לספק לכם, בעזרת הסוכנים שלנו, את הפוליסה הטובה ביותר עבורכם, בהתאם לצרכים שלכם.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לקישור:

https://engelman-ins.co.il/business-insurance/cyber-insurance/

קרדיט תמונה FREEPIK

תגיות

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker