לפני שנתחיל רצוי לציין שלא תראו במדריך זה דברים שאינם נחוצים או פסקאות כאלה ואחרות שאינן תורמות לכן כגון: מה זה תוכן, מדוע לכתוב תוכן, וכו' וכו'. מהסיבה הפשוטה שעם הגעתם כבר לכאן אני מניח שאתם כבר מבינים את החשיבות בכתיבת תוכן לאתרים ומעדיפים לקרוא ולהשקיע את זמנכם בקריאה שבאמת תתרום לכם, אז קדימה נתחיל.
לפני הכתיבה
טריק נהדר: לפני כתיבת התוכן חשבו עליו לפני – תכננו את הדברים שברצונכם לכתוב עוד לפני בראשכם הפנטסטי, זה יעזור לכם להיות הרבה יותר ממוקדים בנושא. תכנון עוד לפני הכתיבה של ציוני דרך כגון: תוכן עניינים, פרקים מחולקים, מושגים וכמובן כותרות.
טריק: שימוש בשאלות בתוך התוכן – מתוך ניסיון רב שימוש בשאלות במאמר מסקרנות הרבה יותר את הגולשים והופכים את המאמר ליותר מעניין, וזה תורם המון למאמר. אגב? בדקנו את הנושא ויישמנו את הטריק הזה עשרות פעמים והוא עבד בצורה נפלאה.
טריק: לחשוב מחוץ לקופסה ולענות על הצרכים של הקוראים שלכם – אתם לא חייבים לכתוב דברים חדשים, אל תנסו לסובב את הגלגל מחדש במידה והוא לא מסתובב, חשבו מחוץ לקופסה ונסו לענות באמת על הצרכים של קהלי היעד שלכם. מה הם מחפשים, מה הם צריכים, על אילו נושאים יש דרישות, ועוד. פתחו מסמך ורשמו את כל הצרכים של הקוראים שלכם שעדיין זקוקים לשיפוץ באתר ולאחר מכן נסו להשלים את המשימה. זה בכלל לא קל כי זה הדבר שהכי קשה לעשות, לנסות לענות על צרכים של אחרים זה בכלל לא קל אך אני מאמין שעם עבודה קשה התוצאה יכולה להיות מדהימה ובטווח ארוך תשתלם לכם יותר.
הידעת? במידה ותצליח לענות על הצרכים של הקוראים שלך תוכל בקלות ליצור קהל קוראים שעוקב אחרייך בקביעות ואף ליצור קהל קוראים חדש, וכמובן החשיפה תגדל בקלות רבה לטווח הארוך.
טריק: זרמו עם הכתיבה ואחר כך תקנו במידת הצורך – טריק שאני מרבה להשתמש איתו הולך ככה: אני לוקח נושא מסוים מתחיל לכתוב עליו בזרימה ממושכת ע"פ הידע שלי בחיים ובכתיבה, ולאחר מכן אני עובר עליו פעם נוספת ואפילו מספר פעמים ובודק שהכל מונח בצורה מושלמת, לאחר שהכל מעולה אני יוצא עם תוכן נפלא ומשחרר אותו ללקוח.
טריק: לקחת נושאים קיימים ולטפח אותם – עוד טריק ממש נחמד שגם בו אני משתמש די הרבה, אני בעצם מחפש באינטרנט אחר נושאים מבוקשים, קורא אותם ממש בקטנה ולאחר מכן אני מוסיף מעליהם ידע נוסף ומידע שאני חושב שמצריך כתיבה מחדש ושיוף של אותו התוכן. אל תתבלבלו אני לא משכתב את התוכן אלה יוצר מחדש ע"פ המחשבות שלי וסגנון הכתיבה.
10 הטיפים השימושיים ביותר שיצא לנו להכיר
- ניסוח בגבוה העיניים – ניסוח מדויק ונכון יתרום רבות לגולשים שלכם להבין אתכם בצורה ברורה, אך לא רק. רשמו את התוכן בצורה כזאת שהמילים יתאימו לקהל היעד, לסגנון שלו, ולראש שלו. (מילים גבוהות לקהל שאינו מבין את השפה הגבוהה רק יבלבל ויעשה נזק מאשר תועלת, וכן יש המון קהלי יעד כאלה.) בהקשר לנושא רצוי לכתוב את התוכן בצורה נעימה ומסודרת במטרה שהקוראים יוכלו לצרוך אותו בצורה קלה יותר. שימוש בכותרות מסודרות, בפסקאות, נקודות ופסיקים, יכולה להיות דבר מאוד חשוב וכן הדבר הנורא פשוט הזה מסוגל לגרום לעליה חדה בהמרות שלכם \ מטרות.
- מקדו את התוכן שלכם עבור קהלי היעד שלכם – זה נושא מאוד רגיש שהרבה מאוד כותבי תוכן אינם מיישמים זאת, רובם כותבים תוכן ומכווים לטוב שזה טעות מרה ביותר, במידה ותמקדו את הנושאים והתכנים שלכם לקהלי היעד שצורכים אותו זה יגרום לקלוע בול למטרה של הגולשים ואף לליבם, כמו כן זה יכול להגביר את רמת החשיפה וכמובן את המטרות הסופיות של הכתיבה.
- כתבו תוכן נקי ובעל נפח מילים רצוי – כפי שאמרנו כתבו את התוכן שלכם בצורה נקיה ככל הניתן, כלומר אל תעלצו את עצמכם להוסיף מילות מפתח במקומות שאינן נחוצות רק בגלל שגוגל אמרה לכם, זה לא תמיד טוב ואף יכול לגרום לתוכן לאבד את האיכות שלו. מלבד זה רצוי לכתוב מילות מפתח בהתאם לנושא, אל תמשכו את המאמר ללא צורך. כלומר עם הנושא דורש ממכם כתיבה וידע של המון מילים אז מן הסתם רצוי שתכבו זאת, אך במידה וזה אינו נחוץ ואף גורם לנושא להפוך למעט אורך. במילים אחרות אל תמשכו את התוכן עם לא צריך.
הידעת: תכנים ארוכים ועמוקים יותר מקבלים הרבה יותר חשיפות והתעניינות. (Google וכאלה)
- כתבו מהידע שלכם – מידע יעיל שנלקח מאדם שעוסק במקצוע בקביעיות ומדווח על מידע חדש או כל דבר אחר יהיה הרבה יותר חזק ורלוונטי לקוראים, לכן אל תחסכו במילים והכי חשוב אל תשמרו לעצמכם מידע שעשוי להועיל גם לגולשים שלכם.
- שימוש באלמנטים שונים בתוכן – התוכן בכבודות מונך אך רצוי להוסיף לו אלמנטים אשר יעשירו אותו בטוב וששון, כלומר להוסיף וידאו, תמונות, מסמכים, קישורים לעמודים רלוונטים גם עם מדובר באתרים ממשלתיים שעשויים לתת ערך מסוים לקוראים, וגם ניתן להוסיף מספר דברים נוספים כגון: גרפים וטבלאות, מסמכים, שעות פתיחה במידת הצורך, מפות, ועוד.
- אל תנסו למכור יותר מידי – כאשר אנו כותבים תוכן מן הסתם יש לנו מטרה עבור ההשקעה הזאת, הרי לא סתם נעבוד לחינם. כולנו מבינים זאת אך במידה והקוראים שלכם יתחילו להרגיש מילים אשר מנסים לדבר בגאווה על מוצר או נתקלים בשורות שיווקיות יותר מידי הם ייעלצו במהירות לעזוב את המאמר. בקיצור נסו ככל האפשר למכור בצורה חכמה ולא ישירה יותר מידי. במילים אחרות: תנו לקוראים שלכם לצרוך את תוכן איכותי ובעל ערך.
- התאמת התוכן למנוע החיפוש גוגל – בסופו של יום תרצו גם לקבל טראפיק נוסף וקהל חדש במנועי החיפוש השונים במיוחד בגוגל, לכן רצוי להתאים אותו בצורה נכונה. כלומר הדגשה על צפיפות מילות מפתח, כותרות עם מילות המפתח בצורה הגיונית, וכמובן התגיות השונות והטייטלים. הכי חשוב לא להיסחף עם הרגע ועדיין להישאר עם תוכן איכותי ביד באופן כזה למרות מילות המפתח והאופטימיזציה שלכם לתוכן עדיין הצריכה עליו תהיה פשוטה ונינוחה.הידעת: קוראים מעדיפים לבזבז את זמנם על תכנים שבאמת נותנים להם ערך, משהו לצאת איתו אחרי הקריאה, בין עם זה מידע שימושי, או ערך שהם חיפשו ומצאו אצלכם.
- קבלו ציונים מאחרים – שאפו ענקי על כתיבת תוכן שיצרתם באתר שלכם, אך זה לא מסתיים כך. אתם כבר בתחום ורשמתם על הנושא הרצוי אך מה עם אנשים בזווית חשיבה אחרת? ובאמת נטרליים בנושא? רצוי להעביר את התוכן למספר גורמים שיתנו את חוות דעתם על התוכן, זה עשוי לעזור לכם להשתפר ולספק לקוראים שלכם מידע איכותי הרבה יותר.
- קלעו בול למטרה – נכון שזה לא קל בכלל ויש האומרים שזה לא אפשרי, אך אתן כאן דוגמא נפלאה לתוכן שעשוי לקלוע בול למטרה. סוג התוכן שעליו אני מדבר הוא תוכן שאלות ותשובות, כאשר יש תוכן כזה באתר הוא חייב לכסה את כל החורים לשאלות של הקוראים שלכם. עוד דרך נפלאה לעשות זאת הוא סוג תוכן שעונה על פתרונות לשאלות, סוג תוכן דומה לשאלות ותשובות אך קצת שונה ומכיל סוג של מדריך קטנטן. דומה מאוד אך שונה קצת.
- כתיבת תוכן כולל פסיכולוגיה – תכנים שקולעים ישר למוחם של הקוראים יכול להוות השגת מטרה הכרחית במקרים מסוימים, שימוש בפסיכולוגיה בתוכן עשוי לעלות את רף איכות המאמר אך הזהרו. הפיסכולוגיה יכולה להפיל אתכם לקרשים במידה ואינכם עושים אותה בצורה חכמה.
בהצלחה.