אינטרנט

מדידת נתוני אפליקציות/אתרים יחד בגוגל אנליטיקס Google Analytics

כיום, גולשים מרחבי האינטרנט מצפים לאינטראקציה קלה ופשוטה עם אתרים ועסקים, בכל זמן וכיצד שיבחרו. למשל: גלישה באתר מתוך התעניינות \ רצון להשוות מחירים של מוצר מסוים. במידה ויתעניינו, הם ירכשו אותו באתר/באפליקציה של העסק (במידה וקיימת בזו).

קבלת מידע אודות התהליך ותובנות על חווית והתנהלות הביקור של הגולש נחשבת אף לקריטית עבור בעל האתר. עם זאת, לחזות מהם צרכי הלקוחות שלנו, ולספק את החוויה המתאימה והנכונה לגולש היא בהחלט משימה לא קלה, ולפעמים מאתגרת מאוד.

לרוב, עסקים ובעלי אתרים מודדים ומנתחים את הפעילות המשוערת ב־Google Analytics.
למרות שכל מוצר יכול לספק תובנות ייחודיות, הבנת התמונה הכללית עבור כל מוצר באתר חנות עמוס ו/או אפליקציה, עלול להיות תהליך ידני ומעייף, כזה שייקח לא מעט זמן. זמן יקר.

על מנת להפוך את התהליך לפשוט יותר, גוגל הציגה דרך חדשה למדידת נתוני אפליקציות ואתרים יחדיו (לא בנפרד, שמעתם נכון!), ואת המדידה תוכלו לבצע דרך ה־Google Analytics שלכם.


ניתוחים של אפליקציות ואתרי אינטרנט יחדיו
לדברי ענקית החיפוש "גוגל", יתווסף סוג נכס חדש, שכרגע בשלבי בטא, בשם: "Apps And Web".

עוד לפני הכלי החדש, כנראה יצא לכם להכיר את הלשוניות: "Website" ו־"Mobile app". תצוגה מקדימה:

אז איך האפשרות תראה בעתיד הקרב? תמונה של הבאות:

בעתיד תוכלו לנהל את הפרויקט כאחד – אתר ואפליקציה

בעצם מדובר באיחוד שחוסך את כל הבלגן, כזה שיעזור לכם למצוא תשובות לשאלות נוספות. סוג הנכס החדש יוכל לספק ערכים ומדדים נוספים, מעבר לשילוב שלל הכלים המציעה גוגל. איזה ערוץ שיווקי אחראי לתנועה מצד משתמשים חדשים? שאלה מסוימת שתאפשר מענה היא לדוגמא: הערוץ השייך לקידום אתרים האורגני או הממומן. כמה משתמשים חדשים, בסך הכל, הצטרפו באופן כללי? כמה המרות התרחשו באפליקציה ובאתר שלכם לאחרונה? ומן הסתם, איזו פלטפורמה מבין השתיים נותנת לכם יותר המרות? האם נשקיע בה יותר? ועוד.

ערכים/נתונים משולבים משני הפלטפורמות: האתר שלכם והאפליקציה.

וכתוצאה מכך, נוכל לייעל את הקמפיינים השיווקיים שלנו בפלטפורמות הללו. דוגמה לתובנה: ניתן לראות כמה גולשים הגיעו לראשונה לאפליקציה שלכם, האם הם ביקרו באתר ובנוסף ביצעו רכישה? או ההפך. האם הם רק נחתו באפליקציה ולא המשיכו לאתר? וכן הלאה.

מדידת מאורעות
על מנת לדעת מה הגולשים עושים באתר/באפליקציה שלנו, נצטרך למדוד המון אינטראקציות שונות, כגון: קליקים, גלילות (Scrolling), יישום נפתח \ דף נפתח ועוד. גוגל מפתחת את הכלי במטרה להקל על מדידת הפעולות באפיקים השונים, באופן מדויק יותר. הכלי החדש מבוסס איסוף מידע מביקורים, במטרה לאסוף מידע הקשור לאינטראקציות הגולשים באתר, בתוכן ועוד. הכלי מאפשר לנו, בנוסף, למדוד מאורע בהתאמה אישית שנוכל להגדיר. מן הסתם, פיצ'ר מדידת המאורעות איננו חדש באנליטיקס, אך החידוש העיקרי הוא אפשרות יצירת אירוע חדש, כזה הכולל גם את פלטפורמת האתר וגם את פלטפורמת המובייל (האפליקציה שלכם הנמצאת בגוגל פליי, או באפ-סטור). כל העסק הזה יכול לתרום לנו לא מעט.

מודל זה, המבוסס אירועים, מאפשר לנו גם לבצע אוטומציה של העבודה, באמצעות תיוג חלק מן האירועים באתר, ללא צורך בפעולת הטמעה נוספת. בנוסף לכמות הצפיות בעמוד, המדידה המשופרת תאפשר לכם למדוד דברים נוספים, כגון: גלילות עכבר של הגולשים, הורדות שנעשו, צפיות בווידאו (עד לאיזו שניה וכו') ועוד (כעת אלו לא קיימים כרגע באנלטיקס, בשום צורה). כל זה נעשה ע"י שינוי בהגדרות שיפור מדידות הנכס שלכם באנליטיקס.

מדידה משופרת תעזור לכם למדוד מאורעות בעזרת הפעלת וכיבוי האופציות

ניתוח פלטפורמות
ניתוח טוב של פלטפורמות הוא התחשבות בדברים הרבים שמחפשים הגולשים/מבצעים אינטראקציה עם האתר העסקי והאפליקציה שלכם עבורם. סביר מאוד שתזדקקו לכלים גמישים כאלו כדי להבין ולגלות תובנות נוספות על העסק והפעולות שהגולשים עושים באפיקים הזמינים. מודל הניתוח החדש שמציעה גוגל נותן את האפשרות לבחון מחדש נתונים יבשים, כאלו שנראו מוגבלים ולא ברורים, ע"י דוחות שהוגדרו מראש.

להלן מספר טכניקות בהן תוכלו להשתמש:

1. Exploration/חקירה: ע"י גרירה ושחרור של משתנים והערכות שונות נוכל לראות הדמיות ויזואליות של           הנתונים שלנו במידי. חקירה זו לרוב משמת למציאת פתרון על מענה/צורך.

טכניקה זו מאפשרת לנו להמחיש את הנתונים בקלות ע"י וגרירה ושחרור

  1. Funnels/משפכים: כך תוכלו לגלות נתוני המרה קריטיים, בזמן הגולשים שלכם משתמשים באתר, היכן הם נכנסים למשפך, היכן הכמות יורדת ועוד. בעזרת אפשרויות משך פתוחות סגורות אלו, נוכל לגלות ולנתח את הנתונים.

גלו כיצד גולשים המשתמשים על ידי רצף אירועי מפתח באפליקציה ובאתר שלכם בעזרת שיטת המשפכים

  1. Path analysis: כך תוכלו להבין את הפעולות שהגולשים מבצעים בתוך המשפך, כלומר מדוע הם עשו המרה ומדוע לא. מהי הסיבה לכך?

גלו פעולות גולשים שננקטו בדרך להמרה, בטכניקות ניתוח הנתיב

לאחר שנגלה, ננתח ונמדוד באמצעות הכלים החדשים הללו את פעולת הגולש, נוכל להשתמש במידע כדי ליצור קהלים חדשים. ואף להשתמש בקהלים בתוצאות הבדיקה למטרות שיווק.

התחילו למדוד נתונים על פני הפלטפורמות
כעת, זוהי גרסה הבטא הראשונה של מדידת נתוני אתר ואפליקציות כאחד, הכוללת מודל מאורעות ויכולות ניתוח חדשניות. לדברי גוגל, הכלי יהיה זמין לכל חשבונות בודקי הבטא בפלטפורמת ה־Analytics כבר בשבועות הקרובים. החדשות הטובות הן שבמידה ואתם משתמשים בתגים הגלובליים של האנליטיקס, לא תצטרכו להטמיע תג חדש. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לוודא שה־Firebase SDK מוטמע באפליקציה שלכם. גוגל מזמינה בעלי אתרים עם אפליקציה ואתר להשתתף בבטא הזו ולשתף את חוות הדעת על השימוש.

בהחלט נשמע כמו חדשות מעניינות, לפחות עבור אלו שבעלי אתר וגם אפליקציה, כולנו תקווה שהכלי העתיד לבוא ישפוך אור על מדידה וחקר נתונים וישפר את יעילות הניתוחים.

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker