חדשות

פדקס FedEx ו־Amazon אמזון מתרחקות: לא תחדש את החוזה

חברת השילוחים FedEx, לאחרונה, נוקטת צעדי התרחקות מקמעונאית הענק אמזון. הכל החל עוד כשהחברה החליטה לסיים את משלוחי האוויר שבצעה בעבור אמזון בשטח ארה״ב ביוני.

לא נראה שהמגמה צפויה להשתנו. על פי דיווחי אתר Bloomberg חברת השילוחים צפויה לא לחדש את חוזי משלוחי הקרקע שברשותה עם אמזון בסוף אוגוסט. עם זאת, החברה תמשיך לספק משלוחים בינלאומיים לקמעונאית.

למה כל זה קרה?

FedEx יצאו בהצרה לגבי החלטותיהם: ״השינויים האחרונים בהתנהלותינו תומכים באסטרטגיה שלנו להתמקד באופן רחב יותר בשוק המסחר האלקטרוני.״

מהלך זה איננו מפתיע, שכן בשנים האחרונות החלה אמזון להעצים את אפשרויות המשלוח האישיות שלה על מנת לספק ללקוחותיה את המוצרים, מהר ככל שניתן. (כדוגמת משלוחי פריים של יום אחד שאפשריים ליותר מעשרה מיליון פריטים).

חברת השילוחים FedEx וקמעונאית הענק Amazon – האם שיתוף הפעולה ביניהן קרוב לסופו?

אמזון מנגד השיבה כי הם שוקדים על שיפור תנאיי המשלוחים ועקב כך, נוטים לשקול את המשך מערכות היחסים שלהם עם חברות השילוחים. אמזון הוסיפו הוקרת תודה וציינו כי FedEx הייתה שותפה נהדרת במהלך השנים והם מעריכים את כל החבילות שהעבירו ללקוחותיהם.

נראה כי אמזון מתכננת להרחיב את פעילות המשלוחים העצמאית שלה שכן רכשה מעל ל־2000+ רכבי משלוחים בחודש יולי ועוד שלל רכישות להגדלת קיבולת המשלוחים שלה.

כיצד המהלך ישפיע על ישראל?

כרגע, בישראל, כשהמשלוחים הם משלוחים בינלאומיים אין כאן השפעה של ממש, אך יכול מאוד להיות שתהיה השפעה מכיוון שאמזון מגיעה לישראל בחודש ספטמבר, כפי שדיווחנו באתרינו. ביטול חוזה זה עלוי להשפיע על המשלוחים השונים בארצינו וחברות השילוח שייקחו בהן חלק.

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker