חדשות

אמזון מגיעה לישראל בחודש ספטמבר

חברת קמעונאות הענק אמזון מוצרים רבים בקניות אונליין, מתכננת, לפי דיווחי ynet וחדשות אחרונות להגיע לשוק הישראלי (אם כי לא לחלוטין, ניגע בזאת בהמשך) בחודש ספטמבר, לאחר קמפיין שיעלה את המודעות הצפוי להתחיל בחודש אוגוסט, ולאפשר למוכרים ישראלים למכור דרכה בחנויות.

מה זה אומר לגבינו? האם ייפתח אתר בעברית? ומתי כל העסק יתחיל? על כל השאלות הללו נשתדל לענות באופן מספק.

תוכן עניינים

כיצד תשתנה חווית הגלישה שלנו באמזון?

קודם כל, חשוב להבהיר את העניין: אמזון, על פי הדיווחים השונים, איננה מעוניינת בפתיחת אתר מותאם בשפה העברית והלקוחות הישראלים ימשיכו לקנות מן האתר הראשי. מדוע? נראה כי בעבר, כאשר ניסתה אמזון להיכנס כשחקנים מרכזיים לשווקים שונים, גולשים הראו העדפה לאתר הראשי והתנגדות לאתר ייעודי מותאם בשפה עם הצגת מוצרים חלקית – לכן, כדי למנוע אי שביעות רצון מצד הגולשים נראה שכרגע אין שינוי בפאן הזה – נקנה מאותו האתר. (Amazon.com)

בנוסף, אתרים ייעודי שכזה – מעבר לכך שהגולשים נוטים להעדיף את האתר הראשי, יכפיל גם את העלויות עבור הקונים. כך שנראה שאמזון עומדת ״לשחק בטוח״ ולא לשנות את אתר הקנייה.

עם זאת, מוצרים שמוכרים ישראלים ייקודמו אוטומטית בחיפושים ובהצגה, ברגע שתזוהה כי כתובת ה־IP של הגולש הנה ישראלית. זאת, מן הסתם, על מנת לתעדף רווחים מקומיים.

בנוגע למשלוחים ממוכרים מחו״ל, כרגע, בזמן המשלוח לא יהיה שינוי והוא יישאר רגיל.

אמזון – תמנע מפתיחתו של אתר ייעודי בשפה העברית

האם מדובר בכניסה מלאה?

לצער רבים מן הצרכנים, עדיין לא מדובר בכניסה מלאה – אך בהחלט צעד גדול בכיוון. אמזון עדיין לא תפתח מחסני לוגיסטיקה משלה, כפי שיש במדינות כמו ארה״ב, אלא רק תאפשר מכירה ממוכרים ישראליים דרכה ממחסנים מאושרים העומדים בסטנדרטים הקפדניים שלה, ביניהם: סנכרון בין הלקוח, המחסן, המוכר ואמזון בעצמה. מה שמעלה את השאלה…

כיצד יתמודדו המוכרים וחברות השינוע עם הסטנדרטים הקפדניים של אמזון?

אנשי קמעונאות מדווחים כי אמזון מתכננת להחתים 100+ מוכרים ישראלים לפני הכניסה הגדולה המתוכננת בספטמבר.

חברות שינוע שונות שוקדות על הההכנות לקראת כניסתה של אמזון בהכנתם של מחסני הלוגיסטיקה לפי דרישותיהן של אמזון. חברות שונות מסייעות לחברות המשלוחים השונות בהתאמה לשיטות בהן עובדים אתרי המכירה אונליין. ביניהן: אלקטרה, eCommunity ועוד…

הצהרה מעניינת המספקת אינדיקציה בנוגע לזמני המשלוחים הגיעה מן אחד הבעלים של חברת eCommunity, אחת מן החברות המסייעות בהתאמה, ניר זיגדון: ״ברגע שלקוח ישראלי רוכש מוצר, התכנה תשלח הוראה למחסן, המוצר יישלח למרכז המיון הארצי ומשם אל ביתו של הלקוח בטווח של 24-48 שעות.״

בהחלט בשורה נהדרת לגבי זמני המשלוחים של אמזון בארץ, נראה כי אמזון בהחלט מתכוונת לעמוד בסטנדרטים שהיא הציבה לעצמה גם במדינות אחרות.

הסטנדרטים המחמירים של אמזון – סדר וארגון מוחלטים, האם המוכרים הישראלים יעמדו בהם?

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker