סלולר

סקירת הסמסונג גלקסי Samsung Galaxy A80 – מכשיר ביניים מומלץ?

סדרת מכשירי ה־A של סמסונג שמכוונת לקהל הממוצע שלא קונה את מכשירי הפרימיום, הקהל שיכול להסתפק במכשיר ביניים זול ו־״משתלם״. האם מכשיר ה־Samsung Galaxy A80 עומד בפרמטרים האלו? האם הוא ממלא את מטרתה של סדרת מכשירי ה־A?

אז האם הוא משתלם? האם המוצר הזה שווה את תג המחיר שלו, או שהוא סתם גימיק שייעלם בקרוב? בסקירה נעבור על כל הפרמטרים שבאים עם המכשיר על מנת להכריע.


תוכן עניינים

מחיר וזמינות – מכשיר ביניים או מכשיר פרימיום? ה־A80 נקרע בין העולמות

מכשירי ה־A הם מכשירי ביניים לכל דבר, החל מה־A30 בר ההשגה ועד ל־A70 שגם הוא מכשיר ביניים לתפארת, לפחות מבחינת המחיר המשתלם. עם זאת, מכשיר ה־A80 מתעלם לחלוטין מכל הכללים הללו ומכיל קפיצת מחיר עצומה משאר מכשירי הסדרה. אם תוכלו למצוא את מכשיר ה־A70 בכ־1300 ש״ח בישראל, בעבור מכשיר ״הביניים״ A80 תיאלצו להיפרד מכ־2500 ש״ח. המחיר היקר ביותר של מכשיר מסדרת ה־A.

מערך המצלמות הסליידר המסתובב כבר ״צועק״ שלא מדובר במכשיר ביניים רגיל במיוחד. הוא מייצג את המכשיר כולו: מכשיר התקוע בין היותו מכשיר ביניים כחלק מסדרת ה־A לבין היותו מכשיר פרימיום עם פיצ'רים מיוחדים.

עיצוב

ה־A80 הוא מכשיר עבה יחסית. יתר על כן, הוא גם לא נחשב למכשיר קל במיוחד. חסרונות לכאלו שרוצים טלפון שיהיה להם קל להחזיק ביד אחת, בלי בעיות.

עם משקלו המסתכם ב־220 גרם, הגלקסי A80 הוא אחד מן הטלפונים הכבדים ביותר שיצא לנו להיפגש איתם, למרות שאיננו כבד כמו ה־Huawei Mate 20 X, עדיין הוא כבר בצורה משמעותית מרוב המכשירים. לצורך ההשוואה, ה־A50 שוקל כ־166 גרם, הפרש יחסית גדול.

מידותיו של המכשיר הן 165.2 על 76.5 על 9.3 מ״מ כך שהוא לא כל כך גדול בהשוואה לטלפונים אחרים, למרות משקלו.

ה־A80 בהחלט נותן תחושה של יוקרתיות – זכוכית המגן Gorilla Glass ומסגרת המתכת שלו גורמות לו להרגיש בדיוק כמו מכשיר האייפון או הגלאקסי היקרים ביותר.

על מסגרת המתכת מצד שמאל תוכלו למצוא את כפתור ההפעלה מצד ימין ומצד שמאל את כפתורי הגברת והנמכת הסאונד. הכפתורים הללו שוב בצדדים שונים ולמרות שהעניין ממש לא נוח, היצרנים ממשיכים לעשות זאת. כך שזוהי אכזבה לראות את זה כאן.

ההטענה מתבצעת באמצעות USB-C שנמצא בתחתית המכשיר יחד עם רמקול יחיד. אין שקע לאוזניות, מה שלא ממש מפתיע בהתחשב בכך שחברות נוטות לעמוד לאחרונה על כך שמשתמשים יקנו אוזניות אלחוטיות. עם זאת, רמקול בודד זו אכן בעיה, ונתייחס אליה בהמשך הסקירה.

ועכשיו לחלק המעניין ביותר – מצלמת הסליידר המסתובבת. היא בהחלט חידוש נחמד ביותר, אך היא מרגישה כפתרון פחות פרקטי לבעיית הנוטץ' לעומת אחרים שהוצגו במכשיר OnePlus 7 Pro ואחרים.

הסיבה הראשונה היא שכל ההתנהלות איטה נורא איטית. לוקח למצלמה הרבה זמן לצאת עקב הגובה אליו היא צריכה להגיע בכל פעם. לכן, הפיצ'ר לא מרגיש זריז במיוחד או פרקטי.

סיבה נוספת היא שהפאנל במערך מושך המון אבק. בכל פעם שהוצאנו את המצלמה היינו צריכים לנקות את האבק. יתר על כן, כל החלק מרגיש די שביר. כאשר המצלמה למטה, אפשר להזיז את הטלפון, לנער אותו ללא בעיה. אך כאשר המצלמה יוצאת למעלה, מספיק שנשחק טיפה עם החלק המסתובב והטלפון, פשוטו כמשמעו, ״יתחרפן״ ויסגור את יישומון המצלמה.

נראה כי המצלמה יכולה גם להיתקע בזמן שהיא יוצאת אם נעקם טיפה את הפאנל ולרוב, ללא עזרה מאיתנו, הוא לא יחזור למצבו הרגיל וייצא כמו שצריך לסלפי.

כאשר המצלמה נמצאת במקומה, הפתיע אותנו שהיא מאוד משוחררת ולא מקובעת – סימן רע מאוד מסמארטפון שאמור להחזיק מעמד במשך שנים.

מן הסתם שרוב האנשים יחליקו ויאמרו ״פשוט אל תשחקו עם החלק הזה״, אבל עבור הקהל הצעיר יותר אליו מכוון ה־A80 קשה מאוד לומר להפסיק עם הרצון הטבעי לשחק ולסובב את החלק הזה.

החלק הזה גורם, לפחות לרוב האנשים, לתחושת לחץ עקב השבריריות שלו. כולנו יודעים מה קרה למכשיר ה־Galaxy Fold שהיה נראה שברירי ונשבר לאחר מספר ימי שימוש. מן הסתם, שאנו מקווים שהתופעה לא תחזור גם במכשיר הזה מפני שהחלק בהחלט מקנה את התחושה של אותה שבריריות.

תצוגה

כפי שאפשר לצפות מהמכשירים של סאמסונג, המסך באיכות הגבוהה גם פה. כל כך מדהים להביט על איכות תצוגת ה־A80, היא בהחלט מרהיבה.

עם מסך Super AMOLED המספק יחסי ניגוד גבוהים וצבעים בהירים, ה־Galaxy A80 מבטיח חווית צפיה נהדרת. הבהירות המקסימלית הגבוהה יחסית גם איננה סיבה ממשית לדאגה.

בתפריט ההגדרות קיימות שלל אופציות שיאפשרו לכם להתאים את איכות המסך לפי העדפותיכם האישיות. לדוגמה: הוספת פילטר מסנן אור כחול, מצב חשוך (Dark Mode) או התאמת צבעי ה־RGB של המסך.

כמובן שמצב החדות, כשמו, מעניק לצבעים אקסטרה חדות, אם כי, כזו שמרגישה פחות טבעית אך עדיין הופכת מדיה ומשחקים למושכים יותר ויזואלית.

בנוסף, העובדה שהנוטץ' חסר ואין שום הפרעה לתצוגה – הופכת את תצוגת המכשיר לטובה ביותר שלסמסונג יש להציע, בזמן כתיבת סיקור זה לפחות. הסיבה היא ברורה: אין שום הפרעות לחווית הצפיה שלכם ואין שום דבר שלוקח חלקים חשובים מהמסך שלכם.

הדבר היחיד שעלול להטריד מעט בקשר לתצוגה הוא גודל המסך. הגודל של ה־A80 עומד על 6.7 אינץ' ויכול להיות שעקב כך, המכשיר פשוט יהיה גדול מדי עבורכם במידה ויש לכם ידיים קטנות.

ישנו מצב יד אחת שניתן להפעיל, אך הוא הופך את תצוגת המסך לקטנה באופן מגוחך. לכן, הוא לא ממש שימושי/פרקטי לעומת מכשירים אחרים.

חיי סוללה

ה־Samsung Galaxy A80 מגיע יחד עם סוללה בעלת קיבולת של 3700mAh – יכול להיות שהקיבולת נשמעת די והותר. למען האמת, בשימוש – נראה כי היא מספיקה, בערך.

במהלך שימוש מבוקר, הסוללה תחזיק במהלך היום, אבל רק בקושי. שימוש כבד יגרום לכך שתצטרכו להטעין את הטלפון בשעות הערב ובכל יום תצטרכו לוודא שהמכשיר הוטען בלילה, אם תרצו, בכל זאת, להשתמש בו גם למחרת.

הגיוני שהסוללה מתרוקנת מהר, במיוחד עם מערך מצלמות הפופ-אפ ומסך ה־AMOLED הבהיר במיוחד שללא ספק לוקחים כמות מכובדת מחיי הסוללה. עם זאת, בשביל סמארטפון המיועד לקהל צעיר, כאלו שלא תמיד יחשבו להטעין את המכשיר בכל לילה, חיי סוללה ארוכים יותר בהחלט היו מתקבלים בברכה.

לפי בדיקות ממוצעות נראה כי בממוצע, במהלך צפיה בוידיאו האורך שעה וחצי, כאשר המסך בבהירות מלאה יחד עם Wi-Fi דלוק ומשתמשים המסתנכרנים ברקע, מ־100% ה־A80 איבד 12% מחיי הסוללה.

לצורך השוואה, ה־Google Pixel 3a איבד 16% לאחר ביצוע אותה הפעולה וה־Huawei P30 איבד רק 7%. אם כך, אפשר לומר שה־A80 סיפק ביצועים די הוגנים ברמת חיי הסוללה, כפי שניתן לצפות ממכשירים של סמסונג היכולים, לרוב, לנגן וידיאו מבלי לגרום לאובדן סוללה משמעותי.

יותר מכך, מהירות הטענת המכשיר נהדרת הודות לטעינה המהירה של סמסונג בקצב טעינה העומד על 25 וואט. לאחר שמחברים את המכשיר לזמן קצר אחוזי הסוללה קופצים למעלה, עד כדי כך שלקחו רק כ־40 דקות להטעין מ־0% ל־50%. מהירות די גבוהה, כך שהטלפון בהחלט יתאים לאנשים שאין להם זמן רב להטעין את המכשיר כל יום.

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker