אינטרנט

אינסטגרם בפיילוט הסתרת כמות לייקים כנגד ״לחץ חברתי״

לרשתות החברתיות, כשמן, השפעה עצומה על קשרים חברתיים בימינו. יש פעמים בהם הרשתות תורמות ליצירת קשרים נהדרים וחיזוק קשרים קיימים, אך ישנם פעמים בהם הרשתות עלולות לקחת את זה לצד ההפוך. אינסטגרם יוצאת בפיילוט, מבחן, לבדיקת פיצ'ר הסתרת כמות הלייקים במטרה למנוע ״לחץ חברתי״ על משתמשים.

הפיילוט של אינסטגרם כרגע התחיל במספר מדינות ביניהן: קנדה, יפן ואוסטרליה.
במצב הקיים – משתמשי אינסטגרם רואים את כמות הלייקים של הפוסט. באמצעות הפיצ'ר שבמבחן, יהיה ניתן לראות את אלו שעשו לייק ו־״אחרים״ במקום כמות, כמוצג בתמונה:

בצד ימין – ניתן לראות כי כמות הלייקים נעלמה והוחלפו בצירוף and others – ״ואחרים״.

משתמשי האינסטגרם עדיין יוכלו לראות את כמות הלייקים שהם קיבלו בעצמם, באופן אישי – עם זאת, נראה כי המהלך נועד בעיקר כדי למנוע לחץ והשמצות מהצד השני של המשתמשים, לשמור על הכמות כמה שיותר אישית ולמנוע לחצים כאלו או אחרים בתהליך.

רשתות חברתיות מסוגלות להוסיף להרגשת חוסר הערכה עצמית וביטחון עצמי נמוך. מחקרים אף הוכיחו את שקיים קשר בין מצב המשתמשים ברשתות החברתיות למצב הנפשי של המשתמשים בהם.

הפיילוט הושק בתחילה בקנדה במאי וכרגע הפיילוט החדש נבחן בניו זילנד, איטליה, ברזיל וניו זילנד. לא ידוע מתי הפיילוט יגיע לישראל, אך בקצב ״ההתפשטות״ שלו ניתן לצפות כי הדבר ייעשה במוקדם או במאוחר.

מיה גרליק, מנהלת מדיניות פייסבוק בניו זילנד הצהירה: ״אנו מקיים שהפיילוט יוריד לחץ בהקשר כמות הלייקים שמשתמש מקבל, כך שתוכלו להתמקד בדברים שאתם אוהבים ולא בכמות הלייקים.״ גרליק הוסיפה כי המטרה של הפיילוט היא שהשינוי יגרום לאנשים להתמקד פחות בלייקים ויותר בלספר את ה־״סיפור״ שלהם.

אינסטגרם הודיעה כי הפיילוט לא ישפיע על אמצעי המדידה לעסקים. בנוסף, משתמשים עדיין יכולים לראות מי עשה לייק לתמונה/סרטון מסוימים אם ייכנסו לרשימת המשתמשים.

לאחר שהפיילוט נוסה לראשונה בקנדה, מנהל אינסטגרם, אדם מוסרי, אמר כי המטרה הייתה להוריד כמה שניתן את הלחץ בפרסום פוסטים לרשתות ואת התחרות בין משתמשים על כמות הלייקים שהפוסטים שלהם מקבלים.

מחקרים תומכים בטענה כי ״פידבק״ כזה בצורת לייקים עלול להעלות/להוריד את ההערכה העצמית, בהתחשב בכמות.

לסיכום, נראה כי אינסטגרם עושה צעדים משמעותיים ככל שניתן, מבלי להגביל את חופש המשתמשים בדרך לרשת חברתית בטוחה וטובה יותר עבור משתמשיה בבדיקת (ובעתיד כנראה הוספת) הפיצ'ר הנ״ל. אינסטגרם הציגו מהלך דומה כשחשפו את פיצ'ר נוסף המסנן תגובות שמכילות תוכן פוגעני. הפיצ'ר גם מעניק למשתמשים אפשרות לחשוב פעמיים לפני תגובה שעלולה לפגוע במשתמש אחר, מוקדם יותר החודש.

מה דעתכם על המהלכים של אינסטגרם? האם אתם בעדם או נגדם?

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker