כתבות ממומנות

בחירת אחסון אתר

אחת הטעויות הנפוצות של בעל העסק שמחפש שרות של אחסון אתרים עבור האתר שלו היא לבחור את המחיר הזול ביותר. במאמר זה אפרט מספר נקודות שחובה לבדוק לפני שבוחרים שרת שבו תאחסנו את האתר שלכם ומחיר האחסון לא נכלל ביניהם כיוון שעלות האתר הנה זניחה ביותר ונעה בין 20 לכ60 שקלים בחודש כולל מע"מ. בהפרשים אלו לא כדאי לקחת סיכון שהאתר שלכם יפרץ על ידי האקרים או יעלם מסיבה אחרת מהרשת.

אלו הפרמטרים שחובה עליכם לבדוק על חברת אחסון האתרים שאתם בוחנים לעבוד איתה:

כמה זמן קיימת חברת אחסון האתרים? קיימות בשוק "חברות אחסון אתרים" שנמצאות בבעלות ילדים, תלמידי בית ספר תיכון. לקחתי את הביטוי חברות אחסון אתרים בגרשיים כי לא מדובר בחברה באמת, מדובר באתר אינטרנט שמחזיק תלמיד בית ספר תיכון שבו הוא מציע ללקוחות לשכור ממנו שטח לאחסון האתר שלהם. אותו התלמיד רכש שרת גדול יותר מאחת חברות האחסון בארץ או אפילו בחו"ל והוא משכיר ללקוחותיו חלק משטח האחסון שהוא שוכר. למשל הוא שוכר שרת וירטואלי בעלות של כמה מאות שקלים לחודש שיכול להכיל בתוכו 200 אתרים קטנים והוא משכיר את השטח בעלות נמוכה מאוד ללקוחות המחפשים מחיר זול. ילדים אלו יכולים להיעלם יום אחד כי הם יגוייסו לצבא, או יקבלו גרין קארד ויעזבו את הארץ או שסתם ימאס להם לתת את השרות הזה. שלא לדבר על מקצועיות של אותו האדם  ועל חוסר הזמינות והתמיכה המקצועית. אם תצליחו אגב לאתר את החברה שבה הוא רוכש את שטח האחסון ותנסו לפנות לחברה עצמה שבה מאחסנים את האתר שלכם – לא תקבלו שרות כי אתם לא הלקוח. תבדקו שאכן מדובר בחברת אחסון אתרים ותיקה ומנוסה. איך תעשו את הבדיקה? על כך אפרט בהמשך המאמר. האם השרתים של חברת האחסון הנם בבעלותם? כפי שסיפרתי בסעיף הקודם, אין לכם כל צורך במתווכים. אם יש חברה ששוכרת שרתים מחברות בעולם או בארץ, למה שלא תבדקו את החברה שמהם הם שוכרים את השרת? אחת הבדיקות שתוכלו לעשות זה בדיקת הDNS פשוטה שתראה לכם האם השרתים שייכים לחברת האחסון או לאו. אם תראו שכתובת הDNS של האתרים שמאוחסנים בחברו זו מצביעה על אחת החברות הידועות בחו"ל – דעו שמדובר במתווך פשוט. שלא נותן שום שרות בעצמו. האם חברת אחסון האתרים היא גם רשם דומיינים ישראלי מוסמך? כאן כבר מדובר בסימון איכות משמעותי כיוון שכדי לקבל את התואר רשם דומיינים מוסמך בישראל צריך לעבור המון פרוצדורות, לנהל במשך מספר שנים כמות מינימאלית די גדולה של שרתים, להיות חברה בע"מ ולעמוד בהמון רגולציה נוספת. אם חברת אחסון האתרים שאותה אתם בודקים היא גם רשם דומיינים רשמי בישראל הרי שמדובר בחרבת אחסון איכותית ככל הנראה או אמיתית לכל הפחות. אחת מחברות אחסון אתרים שהיא גם רשם דומיינים מוסמך היא חברת JetServer המעולה. שנותנת גם שרות תמיכה מעולה ואדיב ולא מחייבת את לקוחותיה להישאר בשרות לתקופת מינימום כלשהי. האם מקבלים תעודת SSL בחינם? ישנן חברות אחסון אתרים, גם הגדולות ביותר, שמנסות לגבות לא מעט כסף עבור תעודת SSL לאתר. כל אתר חייב היום תעודת SSL כדי שהכתובת שלו תתחיל בhttps:// והדפדפנים ומנועי החיפוש דוגמת גוגל לא יתריעו על אתר לא מאובטח. האם יש גיבויים לאתר וזה כלול במחיר חבילת האחסון? ישנן חברות שכן מגבות אתרים בצורה די מעולה וישנן חברות שדורשות על כך תשלום נוסף. כדאי לבדוק זאת טרם בחירת חברת אחסון אתרים עבור אחסון האתר שלכם. האם יש תמיכה בקידום אתרים? אם אתם מחזיקים מספר אתרי אינטרנט לעסק שלכם, כדאי לכם לבדוק אפשרות של תמיכה בשרותי קידום אתרים של חברת האחסון. לרוב מדובר יהיה בכתובות IP שונות לחלוטין עבור כל אתר כדי שלגוגל יהיה קשה יותר לקשר בין האתרים.

האם ניתן לאחסן אתרים בנישות לא כשרות? תעשו בדיקה פשוטה, תרימו טלפון לחברה אותה אתם בוחנים ותשאלו האם ניתן לאחסן אצלם בשרת השיתופי אתר פורנו. אם תקבלו תשובה חיובית – תתרחקו מהחברה הזאת כיוון שכתובות הIP שלהם כבר נמצאות ברשימה השחורה של גוגל ותתקשו מאוד לקדם את האתר שלכם בגוגל.

איזה סוגי תמיכה יש בחברה? האם יש תמיכה טלפונית? אם כן באילו שעות? האם יש תמיכה בצאט ובמייל? איזה סוגי תמיכה נוספים החברה מספקת ובעיקר מה לא כלול בשרות שהם נותנים ואולי תצטרכו.

תקראו המלצות על חברת האחסון בגוגל וברשתות החברתיות. השתמשו בחכמת ההמונים. תחפשו  בויקיפדיה את שם החברה, כנסו לרשם החברות ותחפשו את שם החברה. והכי חשוב תחפשו המלצות על חברות האחסון בבלוגים, פורומים ורשתות חברתיות וכמובן – תשאלו את החברים והמשפחה שלכם שגם להם יש אתר. תבקשו מהם המלצות על החברות שאיתם הם עובדים, תשאלו ממה הם מרוצים וממה הם לא מרוצים. ותזכרו שהעלות במקרה הזה היא פרמטר זניח.

קרדיט תמונה FREEPIK

תגיות

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker