כתבות ממומנות

איפה כדאי להשקיע בחו"ל?

 

משקיעים רבים נכונו לגלות כי בשנים האחרונות ששוק הנדל"ן אינו מקיים את ההבטחות הגדולות שלו כמו בעבר. שיעור המיסוי נמצא בעלייה מתמדת, מחירי הדירות הגבוהים והתשואה נמוכה מתמיד, הופכים את הנדל"ן הישראלי לאפיק השקעה פחות אטרקטיבי מאי פעם. בעוד שמשקיעים רבים החלו לחפש אחר אפיקים אחרים להפנות אליהם משאבים, רבים אחרים בחרו להפנות את המבט אל השוק הבינלאומי ולחפש שם אחר הזדמנויות חדשות. אירופה הופכת לכר פורה להשקעות נדל"ן. מדוע זה בעצם קורה וכיצד נאתר את היעד האטרקטיבי הבא שלנו? אלו כמה דברים שכדאי לדעת.

תוכן עניינים

שוק רענן הטומן בחובו הזדמנויות רבות

הנהירה הגדולה של משקיעים אחר נדל"ן ישראלי גרם להצפה אדירה וכתוצאה מכך, לעלייה חסרת תקדים במחירי נכסי הנדל"ן. מעבר לים, ממתינות מדינות רבות בהן ביקוש נמוך מאוד לנכסים אפשריים לרכישה, אך עם היצע גבוה מאוד של נכסים שעדיין אינם זמינים להשכרה. אם נשכיל לאתר אותם, נוכל לרכוש אותם במחיר משתלם מאוד, נמוך בהרבה מזה שאנו יכולים להשיג בישראל. בתנאים כאלו, התשואה עשויה להיות משתלמת בהרבה מזו שציפינו לקבל בעבר. באופן גורף, אנו מזהים שהתשואות עבור נדל"ן באירופה עשויות להגיע לשיעור כפול מאלו שנקבל עבור נדל"ן בישראל. בעוד שהתשואה עבור דירה להשכרה בישראל עומד כיום על 4% לכל היותר ברוב המקרים ולעתים קרובות עשוי להגיע גם ל-2.5 אחוזים בלבד, הרי שבאירופה תשואת המינימום שנוכל לקבל ברוב המקרים עומדת על 5% ולא פעם, נהנים משקיעים רבים מתשואה המטפסת עד 10% ומעלה. אז איפה הכי כדאי לנו להשקיע? אלו כמה מהמדינות הנחשבות כיום לשיאניות ההשקעה.

פולין

שוק הנדל"ן בוורשה נהנה כיום מצמיחה חסרת תקדים. משקיעים רבים נוהרים אליה ולוקחים חלק במגמה המפתה הזו. מדובר בעיר סטודנטים שוקקת המשופעת באזורי תעשייה, מתחמי שירותים מגוונים ואתרי תיירות המהווים מוקד משיכה אדיר לאוכלוסיות מכל רחבי העולם. הביקוש לדירות להשכרה בוורשה נמצא בעלייה אדירה ועלויות ההשכרה גבהו בשנים האחרונות במעל 5%. משמעות הדבר היא שנוכל ליהנות מתשואות גבוהות מאוד ולרכוש נכסים בעלויות שכדאי לבחון מקרוב.

גרמניה

בשנים האחרונות, השקעות בגרמניה הופכות לאחד מהטרנדים החמים של עולם הנדל"ן. למעשה, משקיעים זרים מהווים כ-50% מסך השקעות הנדל"ן בגרמניה כיום. כמדינה המכילה מטרופולינים רבים במזרחה ובמערבה, זמינים לך אפיקי השקעה מגוונים עם מחירי דיור משתנים והזדמנויות לתשואה גבוהה. טווח האפשרויות הנרחב הופך את גרמניה למוקד אידיאלי למשקיעים עם יכולות משתנות ונכונות משתנה לסיכונים. בנוסף, מדובר באחד מהשווקים הנזילים ביותר בעולם הנדל"ן האירופי. מחירי השכירות, הנמצאים כיום בנקודת שפל חסרת תקדים, הופכים את השוק למבוקש ביותר ומכאן, העלויות צפויות רק לעלות. זוהי הזדמנות פז לקפוץ על העגלה הזו.

יוון

בצעדים איטיים, אך בוטחים, יוון מתחילה לצאת מהמשבר הכלכלי העמוק שטלטל אותה. עם זאת, רוב האוכלוסייה היוונית אינה יכולה כיום לרכוש דירת מגורים והשוק מתאפיין ברובו בהשכרת נכסים. סטודנטים רבים שהיו בוחרים בעבר ללמוד במדינות זרות, נוהרים כיום אל המוסדות האקדמיים ביוון והביקוש לדירות סטודנטים באתונה גבוה מתמיד. מגמות אלו, לצד התחדשות התיירות לאחר משבר הקורונה, מעמידים לרשותנו הזדמנויות רבות להשקעה. זהו שוק בו ניתן בקלות למצוא תשואה של 10% אם נקבל את הייעוץ הנכון. היצע הנכסים שעומדים לרשותך מגוונים מאי פעם. לצד כלל היתרונות הללו, כדאי לדעת שישראל חתומה על אמנת מס עם יוון, מה שאומר שלא יהיה עלינו לשלם מס כפול על השקעות הנדל"ן שלנו. מדובר באלמנט שעשוי לחסוך לך הון בהשקעה הבאה שלך.

 

תגיות

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker