כתבות ממומנות

תביעת לשון הרע בפייסבוק

יחד עם הקידמה וההתפתחות הטכנולוגית המואצת בשנים האחרונות, העידן בו אנו חיים הפך כל אחד ואחד ואיתנו לערוץ תקשורת עצמאי אשר יכול לפרסם תוכן נגיש לכל העולם בשלל הפלטפורמות החברתיות כמו פייסבוק, דבר אשר יוצר אצל המון אנשים דעה מטעה כי אין דין לכל הנוגע לפרסום לשון הרע ופגיעה במוניטין של אדם, ולמעשה הכל ניתן לפרסום בחסות ה"אנונימית" של האינטרנט. מנגד, חשוב לציין כי ישנם מספר פסיקות שעלו יחד עם חלוף השנים האחרונות אשר הוכיחו כי לא ניתן להתחבא לנצח מאחורי האנונימיות הרשתית וכי אדם שפרסום פרסום ברחבי הרשת במטרה לפגוע באדם אחר או לחילופין חדר לפרטיותו והפיץ זאת בציבור, ניכר כי אותו עדיין חשוף לתביעה בגין לשון הרע.

תוכן עניינים

הסרת תוכן פוגעני מהפייסבוק

ברוב המוחלט של המקרים שני הצדדים יעדיפו להגיע לעמק השווה על פני להיגרר לתביעת לשון הרע. שכן, יש לציין כי אחת הדרכים הנפוצות והפשוטות ביותר ליישוב סכסוכים שכאלה הינה בעזרת הסרת הפרסום מציר הזמן, אך מוטב כי תזכרו שבמידה ומישהו כבר לחץ על כפתור השיתוף, ניכר כי מרבית הנזק כבר נעשה. בעת בה אתם מגיעים למצב בו הצד השני אינו משתף פעולה, תוכלו להיעזר בעורך דין לשון הרע. עורך דין לשון הרע מקצועי ילווה אתכם לאורך כל התהליך ויעניק לכם מענה מלא ומקיף לכלל הצרכים והבקשות האישיות שלכם.

החשיבות מאחורי הסרת תוכן פוגעני בפייסבוק

ניתן לומר באופן חד משמעי כי פרסום של תוכן פוגעני ולועג ברחבי הפייסבוק על אדם מסוים בהחלט עלול לגרום לפגיעה במוניטין ובשמו הטוב של אדם, ואף לפגוע במשלח ידו. בעת בה לא תבצעו הסרה של התוכן הפוגעני בפייסבוק, הדבר עלול לגרור אחריו מספר דברים:

  • נזק כלכלי – אחד הנזקים המשמעותיים ביותר שתחושו בעת בה לא תוודאו כי התוכן הפוגעני מוסר מרחבי הרשת החברתית יהיה נזק כלכלי לפגיע בשם הטוב, נזק אשר עשוי לבוא לידי ביטוי באובדן לקוחות, הזדמנויות עסקיות, ירידה במחזור ההכנסות, איבוד קשרים עסקיים וכיוצא בכך.
  • נזק תדמיתי – נזק תדמיתי מהווה נזק לא מוחשי לאור העובדה כי הוא נמצא בתודעה של האדם. נזרם תדמיתי הוא נזק אשר עלול לגרור אחריו נזקים נוספים שעשויים להיות מוחשיים יותר. שכן, ניתן לומר בצורה חד משמעית כי האופן בו אנשים חושבים על אדם מסוים משפיע באופן ישיר על התנהגותם כלפיו.
  • עוגמת נפש – אדם שלפתע מגלה כי אנשים נוספים נוטים לחשוב עליו דברים רעים יחד עם חלוף הזמן גורמים לאדם נזק תודעתי משמעותי, נזק אשר עשוי לבוא לידי ביטוי בנזק פיזי בלא מעט מהמקרים, בהתאם לחומרת המצב.

כיצד ניתן לקבוע האם פרסום מסוים אכן מהווה לשון הרע?

על פי חוק איסור לשון הרע ניתן לומר כי פרסום אשר נחשף לציבור הרחב ייחשב ללשון הרע בעת בה הוא מכיל מידע ונתונים שמטרתם ללעוג או להשפיל לאדם ולפגוע בשמו הטוב ולכן, על מנת לקבוע האם אכן מדובר בלשון הרע או לא, מוטב כי תאספו את כלל הנתונים הנוגעים לפרסום, נתונים כמו כמות האנשים שנחשפו לפרסום וכיוצא בכך, זאת לאור העובדה כי בעת בה מדובר בפרסום שנחשף לשני אנשים ומעלה, ניכר שמדובר בעבירה פלילית על פי החוק שכנגדה הצד הנפגע יכולה להגיש קובלנה פלילית שעשויה להוביל לעונש מקסימלי של עד שנת מאסר אחת.

תגיות

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker