חדשות

מבט ראשוני על שירות ההזרמה xCloud של מיקרוסופט

חברת מיקרוסופט, היצרנית הרשמית של קונסולת ה־Xbox, שוקדת על השקת שירותי זרמת משחקים למחשבי Windows 10. מה הקשר של "פרויקט xCloud" לקונסולת ה־Xbox? איך כל העניין נראה בפועל?

מיקרוסופט החלה לבדוק השבוע את פרויקט xCloud, שירות ההזרמה למחשבי Windows 10. לדברי מיקרוסופט, השירות יאפשר הזרמת משחקי Xbox בזמן אמת למחשב האישי. נכון להיום, כלל עובדי החברה קיבלו גישה לשירות.

תוכן עניינים

איך כל העסק נראה?

The Verge השיגה הצצה בלעדית לאופן פעולת השירות. בכנות? התרשמנו. נוכל רק לקוות שמה שנראה בתמונות גם יעבוד בפועל. הנה התמונות שראינו (להגדלת התמונה המבוקשת, לחצו עליה):


קרדיט: אתר The Verge

מה תהיה איכות הזרמת התוכן?

בשלב זה, מיקרוסופט עדיין לא "סגורה" על התשובה. האיכות המובטחת כרגע היא HD – 720p. אולם, במיקרוסופט טוענים שהאפשרות לתמוך באיכות FULL HD – 1080p, נבחנת בימים אלו ממש. לפי החשיפה, חווית השימוש דומה למדי לזו הקיימת במערכות הפעלה אנדרואיד ו־iOS. זאת, עד לרמה שאפילו ממשק המשתמש כמעט זהה. חברת מיקרוסופט מציינת כי השירות קרוב להשקה רחבה, ובקרוב יועבר לבדיקה סופית אצל שחקני Xbox חיצוניים.

ממש לאחרונה, שדרגה מיקרוסופט את מערך שרתי ה־xCloud, עליהם מתבסס השירות. כך, בשרת אחת ייכללו כ־8 קונסולות מסדרת ה־One S. מטורף. מדובר בהכפלת היכולת מארבעת הקונסולות שנכללו לפני כן.

מעבר למעבדי ה־Xbox Series X

שירותי הסטרימינג צורכים שרתים חזק ומעבדים עוצמתיים. עקב כך, מיקרוסופט שוקדת על החלפה מסתמנת משרתי xCloud למעבדים העוצמתיים מסדרת ה־X. מדובר במעבד חזק להפליא, המסוגל להחזיק בו-זמנית, ארבעה שחקנים, כאילו שיחקו ב־Xbox One S יחדיו. וכל זה, על שבב יחיד. בנוסף לכך, החברה תכלול גם מקודד וידאו מובנה חדש, שצפוי להיות מהיר פי שישה, בהשוואה לזה הקיים בשרתי xCloud כיום.

בשורה התחתונה

חברת Microsoft התחייבה להשיק את xCloud עוד השנה, עם תמיכה מובטחת בבקר PS4 והזרמה יציבה יותר למכשירי Windows 10. בהמשך השנה, הפתעה נוספת – מיקרוסופט מעוניינת לשלב בין מערך פרויקט ה־xCloud לשירות Xbox Game Pass שבבעלותה. בזכות המהלך המיוחל, יוכלו השחקנים להזרים משחקים כחלק ממנוי החברה (מן הסתם, באותו המחיר).

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker