חדשות

סוף המשחק: אפל/Apple תחסום אתרים שיעקבו אחריכם

מפרסמים רבים ואתרים נוטים לעקוב אחרינו, גם לאחר שאנו יוצאים מהדפדפן שלהם. למה? שיווק. האתרים האלו רוצים לדעת מה אנו מחפשים, ובכך להראות לנו יותר פרסומות מותאמות לתחומי העניין שלנו.

 

אתמול (יום ד') פרסמה אפל חידוש למדיניות שלה, בחידוש פרטה אפל שהדפדפן שלה, Safari, יחסום ממפרסמים ומאתרים את האפשרות לעקב אחריכם. נראה שהיא לא מתכוונת לשחק.

רגע, לא עשו עם זה כלום עד עכשיו?

כבר מלפני שנתיים, החלה אפל לחסום במגוון שיטות את המעקב הנ"ל בין אתרים ודפדפן פיירפוקס הצטרף למחאה עוד ביוני. נראה שגם מייקרוסופט וגוגל עושות צעדים כדי להצטרף. עם זאת, החסימה של אפל מלפני שנתיים נשחקה ואתרים רבים הצליחו באמצעות דרכים מתוחכמות להתעלות על החסימה. אפל לא לקחה את העניין באופן חיובי.

במדיניות אנטי-המעקב של אפל נרשם "אנו מתייחסים לעקיפת הפעולות שביצענו כנגד מעקב באותה הרצינות כמו לבעיות אבטחה באתרים. אם גורם מסוים מנסה לעקוף את החסימות שלנו, נוסיף דרכים נוספות לחסימה מבלי להודיע בפומבי."

בקיצור, אפל זועמים על המהלכים של האתרים המתחכמים, ועכשיו תעשה הכל כדי לחזק את החסימות שלה ולהעניש את האתרים בדרכים שונות בספארי. רבים שיבחו את אפל על המהלך.

דפדפן Safari – ייפגע באתרים עם שיווק פולשני ויתייחס אליהם כזדוניים

איך האתרים ייפגעו?

נראה שאפל, שחקנית ענקית בתחום הדיגיטל, מתכננת לפגוע באתרים וגם חברות כמו גוגל עושות צעדים כדי לפגוע באתרים. יכול להיות שנראה את גוגל אפילו פוגעת בדירוגים של אתרים שעושים זאת בצורה משמעותית.

נראים שהתחיל עידן סוף השיווק הפולשני וסוף סוף ענקיות הטכנולוגיה לוקחות את המושכות. בככל מקרה, צפוי לנו מאבק לא קטן בין חברות הפרסום, שתמיד ינסו להתחכם ולעקוף את החסימות, לבין ענקיות הטכנולוגיה בתחום.

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker