כתבות ממומנות

התנהלות נכונה לאחר תאונת דרכים תאפשר קבלת פיצוי גבוה יותר

מידי שנה מתרחשות בישראל עשרות אלפי תאונות דרכים הגובות עימן נזקים רבים בגוף, ברכוש ולעיתים אף בנפש. באם נפגעת בתאונת דרכים, חשוב שתדע כי עומדת לך הזכות לתבוע פיצויים בגין הנזקים שהינם תוצאת התאונה

מידי שנה מתרחשות בישראל עשרות אלפי תאונות דרכים הגובות עימן נזקים רבים בגוף, ברכוש ולעיתים אף בנפש. באם נפגעת בתאונת דרכים, חשוב שתדע כי עומדת לך הזכות לתבוע פיצויים בגין הנזקים שהינם תוצאת התאונה.

בכדי להצליח לממש את הזכות ולקבל את הפיצוי המלא על הנזק יש לפעול באופן מחושב ומושכל. מעבר לכך שעורך דין מומלץ שעוסק בייצוג נפגעי תאונות יכול להוביל אתכם לתוצאה מצוינת – נתייחס כאן למספר פעולות שביצוען עשוי לשפר את הסיכוי להצלחת התביעה ולקבלת פיצוי גבוה יותר.

  1. תיעוד זירת התאונה- לאחר התאונה יש לתעד את זירת האירוע ואת הנזקים שנגרמו. יש לצלם את המקום שבו התרחשה התאונה, את המנח של כלי הרכב המעורבים בה (תוך הימנעות מהזזתם), את הנזקים שנגרמו לכלי הרכב לרבות שברים וסדקים מכל זווית שממנה ניתן לקבל נקודת מבט נוספת על הנזק שנגרם ועל היקפו.
    מומלץ לבדוק אם קיימות מצלמות המתעדות את מקום התאונה, בין אם מדובר במצלמות עירוניות או במצלמות של בתי עסק סמוכים. הימצאותו של סרטון המתעד את אירוע התאונה עצמו יכול להוות ראייה בעלת ערך רב מאוד.
  2. איסוף פרטים מהמעורבים- בתום התאונה על הנפגע לאסוף פרטים מכל הנוגעים בדבר, לרבות עדי ראייה שנכחו במקום במועד התאונה. על הנפגע לאסוף את כל הפרטים שעשויים לסייע בהגשת התביעה בגין נזקי הרכוש או הגוף שנגרמו.

הפרטים שחשוב לאסוף מהנהג המעורב:

  • שם מלא
  • כתובת מגורים
  • תעודה מזהה
  • רישיון נהיגה
  • רישיונות רכב
  • סוג הרכב ומספרו
  • חברת הביטוח המבטחת את הרכב ואת מספר הפוליסה

הפרטים שחשוב לאסוף מעדי ראייה:

  • שם מלא
  • תעודה מזהה
  • מספר טלפון

חשוב לזכור לקחת את פרטי העדים בכדי שבמידת הצורך יהיה ניתן לפנות אליהם כדי שיעידו לטובתכם בבית המשפט.

  1. פנייה לקבלת טיפול רפואי- לא פעם נפגעי תאונות נוטים להקל ראש בקבלתו של טיפול רפואי כאשר הם אינם חשים כאב יוצא דופן. אך לפי רוב, במקרים של תאונות דרכים הכאב עשוי להופיע רק לאחר מספר שעות ואפילו ימים ממועד התאונה.

על כן חשוב לגשת לקבלת טיפול רפואי ראשוני. זאת בכדי לוודא שלא נגרם נזק חמור ובכדי שניתן יהיה להציג אסמכתאות רפואיות רלוונטיות שיעידו שהפגיעה הינה תוצאת התאונה ולא נגרמה מסיבות אחרות.

  1. דיווח לחברת הביטוח- לאחר התאונה יש לדווח על התרחשותה לחברת הביטוח. חשוב לשלוח לחברת הביטוח את התיעוד שיש ברשותכם ולדאוג לשמור את המסמכים שתעביר החברה כתשובה.
  2. הגשת תביעה- לפי החוק זכאי כל נפגע תאונת דרכים לתבוע פיצויים בגין הנזק שנגרם לו, בין אם מדובר בנזק ברכוש או בגוף. על מנת לממש את הזכות לקבלת הפיצוי במלואו מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד מוסמך שיסייע בהגשת התביעה ויוודא שתקבל את הפיצוי המירבי על הנזק.
תגיות

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker