כתבות ממומנות

איך בונים סאונה יבשה ב-4 שלבים? כנסו לצפייה

באולם התצוגה של חברה שמייצרת ומשווקת ערכות ספא ביתי, תוכלו למצוא את ערכת הסאונה היבשה שתתאים לביתכם, להעדפות ולתקציב שלכם. נציגי החברה ייעצו לכם גם בכל הנוגע לבניית הסאונה היבשה שלכם, ולגבי המיקום המתאים ביותר להתקנתה בביתכם. מאמר זה מציג את ארבעת השלבים הנדרשים להשלמה מוצלחת של תהליך בניית סאונה .

תוכן עניינים

איך מתבצע תהליך בניית סאונה?

אם תבחרו לבנות את הסאונה שלכם בעצמכם, הנה כמה שלבים שחשוב להשלים, שמומלצים על ידי המומחים בתחום:

שלב 1: בחירת המיקום המתאים

יש לעצב את החלל הקטן ביותר שיתאים לצרכים שלכם, בחלק הפנימי או החיצוני של הבית. ככל שהסאונה קטנה יותר כך ייקח פחות זמן ואנרגיה לחמם אותה. אם הבחירה היא בבניית סאונה פנימית, מומלץ למקם אותה בקומה התחתונה של הבית, במיקום פינתי, על מנת לנצל שני קירות שנבנו מראש. כשמבינים איך לבנות סאונה יבשה, מבינים גם איזה מיקום הכי יתאים להתקנתה. כך, למשל, ניתן ליצור סאונות פנימיות על ידי הסבת חדר ארונות או חדר אמבטיה קטן. כל עוד יש לכם גישה לקווי חשמל להתקנת דוד החימום, ניתן גם לבנות סאונה מאפס בכל שטח בקומה התחתונה של הבית, במוסך או אפילו על הגג. סאונות שפועלות על תנורים חשמליים וסאונות אינפרא אדום הן הטובות ביותר למקומות סגורים.

שלב 2: בניית הקירות והתקנת הדלת

בשלב זה של התקנת סאונה ביתית, ארבעת קירות הסאונה צריכים להיות ממוסגרים באמצעות בניית שני קירות נוספים מול שני הקירות הקיימים, במרווחים מתאימים בין הקיר הפנימי של הסאונה שלכם לבין שני הקירות הפינתיים.

שלב 3: התקנת קווי חשמל

נציגי החברה שמשווקת מתקני ומוצרי ספא ביתיים, ימליצו לכם על חשמלאי מורשה שיתקין ויפעיל קווי חשמל לקיר אחד של הסאונה שלכם עבור דוד החשמל. בשלב זה, יש להחליט מראש אם תשתמשו בתנור חימום 120 וולט או (סביר יותר) בתנור חימום 240 וולט, ואז תתבצע התקנת קו החשמל המתאים.

שלב 4

בשלב האחרון, יש לחפות הקירות הפנימיים של הסאונה שלכם עם לוחות עץ בגודל המתאים, ולחפות גם את התקרה והרצפה.

בניית סאונה חיצונית

בחוץ, ניתן להוסיף סאונה לדק או למרפסת או לבנות כמבנה נפרד. אפשרויות שריפת עצים וקיטור הן אידיאליות עבור מקומות חיצוניים. הנה כמה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון בתהליך בניית סאונה חיצונית:

  • בניית סאונה צריכה להתבצע על בסיס מוצק וישר, על משטח עץ, מכיוון שבטון או משטחים קרים אחרים יכולים להשפיע על החימום.
  • מומלץ לבחור אזור מוגן מפני תנאי מזג האוויר כדי למנוע נזקי מים למבנה או לגוף החימום.
  • קחו בחשבון את משקל התנור בעת בניית הבסיס והרצפה. חלק מהתנורים דורשים גם חיפויי רצפה וקירות עמידים לחום.

קרדיט לתמונות PIXABAY

תגיות

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker