חדשות

פייסבוק נקנסה ב־5 מיליארד דולרים עקב פרשת קיימברידג' אנליטיקה

משתמשים בפייסבוק? ״כל החיים שלכם״ שם? כדאי לכם לקרוא את הנאמר ולהחליט האם אתם רוצים שזה ימשיך כך.

ב־24.7, יום ד' (אתמול) נקנסה פייסבוק בסך 5 מילארד דולרים עקב בעיות הפרטיות שנחשפו בפרשת קיימברידג' אנליטיקה ע״י ועדת הסחר הפדרלית בארה״ב. בנוסף, על החברה הוטלה האחריות להקים ועדת פרטיות עצמאית בה מארק צוקרברג, מנכ״ל פייסבוק, לא יוכל להתערב.

מארק צוקרברג – ללא שליטה על ועדת הפרטיות

 

מהי פרשת קיימברידג' אנליטיקה?

פרשת קיימברידג' אנליטיקה הייתה פרשה בה מכרה פייסבוק מידע באופן לא-חוקי לחברת הייעוץ קיימברידג' אנליטיקה.

חקירת הפרשה החלה במרץ 2018, לאחר שהתגלה כי בשאלון אישיות שיצרה פייסבוק הועבר מידע לחברת קיימברידג' אנליטיקה. למרות שרק כ־300,000 אנשים התקינו את האפליקציה, בעזרת הקשרים והחברים שלהם ברשתות החברתיות הצליחה פייסבוק לאסוף מידע מ־87 מיליון משתמשים.

המידע המדובר נמכר לחברת הייעוץ שלפי החוקרים, נטען כי השתמשה במידע לצורך איפיון פסיכולוגי והשפעה על בוחרים פוטנציאלים בבחירות לנשיאות, ובסופו של דבר – גם על תוצאות הבחירות עצמן.

חברת הייעוץ הכחישה את הטענות שהפרה את החוק וטוענת שלא השתמשה במידע כדי להשפיע על תוצאות הבחירות. מנגד, פייסבוק הודתה כי הפרה את אמון המשתמשים, התנצלה ושלחה הודעה למשתמשים שהמידע שלהם נאסף.

עם זאת – במהלך זמן הפרשה, לא רק קיימברידג' אנליטיקה אספה מידע, אלא גם מפתחים שאספו את המידע מבלי רשות מהתשתית של פייסבוק.

פייסבוק כבר נקנסה בסך 500,000 פאונד על ידי הארגון הבריטי להגנה על המידע בעבור חלקה בפרשה.

הפרה חמורה באמון המשתמשים – הגדרות הפרטיות, או שהן כבר לא כל כך פרטיות?

 

האם הקנס באמת משפיע על פייסבוק וקיימברידג' אנליטקיה?

למרות שמדובר בקנס בסכום עצום, הגדול ביותר שחברה אי פעם נקנסה בעוון עבירות פרטיות – 5 מילארד דולרים, האם הוא באמת משפיע על פייסבוק?

הרווח השנתי של פייסבוק עומד על 55 מיליארד דולר, קנס של 5 מיליארד דולרים לא ייקח חלק גדול מן הרווחים. בנוסף, נראה כי לאחר ההתנצלות פייסבוק הרוויחה, המניה של החברה המשיכה לעלות וכך גם מספר המשתמשים באופן שעלה על תחזיות האנילטים.

ישנם כאלו שהרחיקו לכת ואמרו כי הקנס רק סייע לפייסבוק לחזור למצב אופטימלי ולהשכיח את הפרשה.

בהתחלה, תכנן הרגולטור בארה״ב להטיל קנס של 22 מיליארד דולר על פייסבוק, קנס משמעותי שהיה גורם לה בהחלט לחשוב פעמיים. עם זאת, הוחלט בסוף להתפשר על 5 מיליארד דולרים בין נציגי הרפובליקנים והדמוקרטים עקב המאבק המשפטי ארוך השנים שייקח על מנת לגבות קנס בסדר גודל שכזה.

לעומת פייסבוק – חברת הייעוץ קיימברידג' אנליטיקה פשטה רגל עקב הפרשה, לטענתה למרות שלא עשו דבר רע כלל, לקוחות העדיפו להתרחק מן הארגון ובכך פשטו רגל. למרות זאת, הרגולטור עדיין תובע את החברה פושטת הרגל.

פייסבוק וקיימברידג' אנליטיקה – האחת ממשיכה לגדול והאחת פושטת רגל


פייסבוק מבטיחים לשפר את פרטיות המשתמש, לא לחזור על הטעויות ולא לעבור על החוק. מה דעתכם על הפרשה? האם הקנס מספק? האם פייסבוק תלמד לקח?

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker