כתבות ממומנות

מה צריך לדעת על איתור נזילות

טפטוף של מים בבית יכול לגרום לנזקים רבים. לא פעם לא ידוע מהו מקור הטפטוף ובכדי לגלות את המקור יש צורך להיעזר באינסטלטור המומחה באיתור נזילות. חשוב מאוד לדעת שמיד כאשר מזהים טפטוף כלשהו בבית, יש להזמין אינסטלטור שכן, הוא יכול להסב לא מעט נזק למבנה עצמו ולעיתים גם לרכוש ומעבר לכך, הוא יוצר אי נעימות רבה לדיירי הבית. כמו כן, לעיתים לא ניכר לעין טפטוף כלשהו אך ישנם סימנים אשר יכולים להעיד על נזילה. חשוב מאוד לזהות את הסימנים הללו וכאשר הם מופיעים לבדוק אם אכן הם נוצרו בגין נזילה.

הגורמים לנזילה

ישנם גורמים אפשריים שונים לנזילה בדירה כאשר הגורם הראשון הוא בעיית איטום כלשהי של הקירות או הגג וגורם שני הוא נזילה כלשהי מהצנרת. מרבית הצנרת בדירה מצויה מתחת לרצפות או מאחורי הקירות. מכיוון שהצנרת נסתרת מהעין קשה מאוד לראות אם היא שחוקה, ישנה, האם יש בה סדקים או שברים כלשהם ועוד. בהתאם לכך, לא פעם עלולות להיווצר נזילות בשל בלאי של הצנרת, בשל סדק או שבר כלשהו ועוד. במקרה שכזה, תופיע נזילה שתבוא לידי ביטוי בטפטוף מים מהקירות או מהמרצפות או בסימנים שונים כגון: סימני רטיבות על קירות שונים, ריח לא טוב בחלל, פטריות ועובש על הקירות, קירות שמתקלפים, חשבון מים גבוה מהרגיל ועוד. בכל מקרה שמזהים כי קיימת נזילה כלשהי, יש צורך להבין מהו המקור של הנזילה. מכיוון שכאמור הצנרת מצויה מתחת למרצפות או מאחורי הקירות, קשה מאוד להבין היכן מקור הנזילה ממוקם ועל כן, חשוב מאוד לבחור איש מקצוע מומחה באיתור נזילות שיאתר בצורה מדויקת את מקור הנזילה ויבצע תיקון נדרש.

איתור נזילות- מי מבצע?

חשוב לדעת כי לא כל אינסטלטור מומחה באיתור נזילות וחשוב מאוד לבדוק טרם בוחרים איש מקצוע כלשהו במקרה שיש לכם נזילה בבית או סימנים לנזילה כי הוא מומחה בתחום איתור נזילות, בשיטות טכנולוגיות מתקדמות אשר נקראות כיום גם שיטות אל הרס. בעבר, בכדי לאתר מקור של נזילה כלשהי היה צריך לשבור קירות ולחשוף את הצנרת או להרים את המרצפות וזאת בכדי לראות באופן פיזי היכן ממוקם מקור הנזילה. תהליך זה היה מסב נזק רב לבית, קושי משמעותי לדיירים במהלך התהליך המדובר וכן, מחיר יקר על תהליך מיני שיפוץ לאחר איתור מקור הנזילה ותיקונו. המציאות הטכנולוגית המתקדמת כיום מאפשרת לאתר נזילות מבלי להרוס קירות או  להרים מרצפות. שיטת איתור הנזילות המתקדמת והיעילה ביותר כיום היא איתור נזילות באמצעות מצלמת אינפרא אדום.

איתור נזילה באמצעות מצלמת אינפרא אדום- כיצד עושים את זה?

מצלמה תרמית לאיתור נזילות עובדת על קרני אינפרא אדום. הקרניים הללו מזהות את הטמפרטורה בצינורות שמתחת לרצפות או מבעד לקירות. בכדי שהמצלמה תאתר את האור הפגוע בצנרת יש לחמם את המים בבית כאשר במקום שבו הצנרת סדוקה יפלטו מים חמים החוצה ויגרמו להבדלי טמפרטורה. את הבדלי הטמפרטורה הללו המצלמה תוכל לזהות באופן חיצוני כך שהאינסטלטור יוכל לטפל בצורה נקודתית ומדויקת במקור הנזילה.

חשוב לדעת שבחצרות או בגינות בלתי אפשרי לבצע נזילה באמצעות מצלמה טרמית שכן, מדובר על צינורות עמוקים יותר והמצלמה מגיעה בעיקר לטווח קצר ועל כן, במקרה הזה יהיה ניתן לאתר את הנזילה באמצעות חיישן גז. בשיטה זאת יש לרוקן את המים מהצנרת ולאחר מכן ממלאים אותה בגז לא מסוכן. לאחר מכן, עוברים עם מכשיר ייעודי לגילוי גז על הצנרת ובמקום שבו נפלט הגז המכשיר יזהה את פליטת הגז ובהתאם לכך יהיה אפשר להבין היכן ממוקמת הנזילה.

קרדיט תמונה FREEPIK

 

 

תגיות

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker