כתבות ממומנות

כל מה שחשוב לדעת על הדברת תיקנים גרמנים

האסוציאציה העיקרית למילה "תיקנים" היא ג'וקים, אותם תיקנים גדולים ושחורים שמתעופפים או זוחלים אל הבתים, החנויות והעסקים, בעיקר בימי הקיץ, ומייצרים אצל רוב בני האדם רתיעה אינסטינקטיבית. כדאי לדעת שחוץ מהתיקנים האלה, שנקראים תיקנים אמריקאים, יש עוד סוג נפוץ בארץ - תיקנים גרמנים, שמתאפיינים בגוון חום כתמתם ובחיבה למקומות לחים. את התיקנים הגרמנים אפשר לראות במקומות שונים במטבח, וגם בהם כדאי לטפל באופן מקצועי.

 

תוכן עניינים

למה חשוב להדביר תיקנים גרמנים?

התיקנים הגרמנים קטנים בהרבה מהג'וקים. למעשה מדובר בחרק זעיר למדי, שהאורך שלו נע מ-3 מ"מ ועד כ-13-14 מ"מ. ברוב המקרים התגובה אליו פחות קשה בהשוואה לתגובה כשרואים ג'וק, אבל גם כך חשוב כאמור להדביר אותו, והסיבה העיקרית לכך היא קצב הריבוי המהיר מאוד של התיקן הגרמני. נקבת חרק זה מטמינה במקום נסתר תיק עם ביצים שמהם יכולים לבקוע גם 40 תיקנים חדשים, שתוך כחודשיים יהפכו לבוגרים ויכולים להמשיך הלאה את השושלת – אצלכם במטבח (בבית או בעסק).

איפה מסתתרים התיקנים הגרמנים?

חשוב להדגיש כי תיקנים גרמנים, בניגוד לאלה האמריקאים, לא נמשכים לביוב. כתוצאה מכך גם הסיכון שיגרמו לזיהומים שונים אצל בני אדם נמוך, אם כי עדיין קיים – בגלל שהם עלולים להעביר למשל חיידקים מהזבל למקומות אחרים בבית.

מקומות המסתור האהובים על התיקן הגרמני הם אלה הלחים והחשוכים. הם עלולים להתחבא בתוך בר המים במטבח, במכונת הקפה, ואפילו במיקרוגל או במעבד המזון. גם מגירות עמוסות ומבולגנות יכולות להוות עבורם מחסה מתאים.

איך מתבצעת ההדברה?

ריסוס אינו אפקטיבי ולכן הדברת תיקנים גרמנים תתבצע בעיקר על-ידי פיזור רעל. החומר הרעיל יוסווה בתוך מיקרו קפסולות זעירות במרקם של ג'ל ובטעם של עמילן תירס. החומר לא מסוכן לבני אדם וגם לא לחיות מחמד. כמו כן ניתן להיעזר במלכודות שמפיצות ריח שמושך אליהן את התיקן הגרמני ומאחר שהוא נדבק אליהן הוא לא יוכל להסתובב במטבח וימות מרעב. בהתאם לכמות התיקנים במטבח יוחלט כמה פיתיונות רעילים לפזר והאם יש צורך במלכודות. זוהי סיבה טובה נוספת לכך שכדאי להקדים ולהזמין מדבירים אם נתקלים בתיקנים גרמנים במטבח.

איך להבטיח בית נקי מתיקנים גרמנים גם אחרי ההדברה?

הדברת תיקנים גרמנים ע"י חברה מקצועית כמו למשל הדברה מיכאל ובוריס מחסלת את אלה קיימים – אבל לא יכולה למנוע הגעת תיקנים חדשים. בהקשר זה כדאי לדעת שאחת הדרכים העיקריות שבה חרק זה עובר ממקום למקום היא קרטונים. תיקן גרמני יכול להסתתר בקרטון פיצה שאתם מזמינים, בקרטונים של המשלוח מהסופר וגם בקרטונים שמשמשים כאריזה למוצרי חשמל או כל מוצר אחר. בהתאם מומלץ להיפטר מקרטונים במהירות האפשרית ולא להשאיר אותם במטבח או במקומות אחרים בבית.

מידע נוסף לגבי הדברת תיקנים גרמנים וחרקים אחרים תוכלו למצוא באתר https://zurpestcontrol.co.il/

תגיות

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker