כתבות ממומנות

המדריך המלא לשימוש נכון בכימיקלים לבריכה

בריכות שחייה קרירות וצלולות הן מתכון בטוח ליום של כיף במהלך ימי הקיץ, אך לא רק. כדי להבטיח שהבילוי אכן יהיה מהנה, חשוב שנקפיד תמיד על שימוש בטוח ואחראי בהם. לרוב, כשאנו חושבים על כללי בטיחות בבריכה, עולה בדעתנו בעיקר סכנת טביעה או חשיפה מופרזת לשמש.

לרוב, אנו לא מקדישים מספיק מחשבה לכימיקלים בהם אנו משתמשים בבריכות. גם אם נקבל הנחיות באילו חומרים עלינו לשים במי הבריכה, לא תמיד ברור לנו מהם הסיכונים שטמונים בשימוש בהם או מה הרציונל שעומד מאחורי כך.

כאן, נסביר על החשיבות שבשימוש בחומרים אלו ועל אופן השימוש בהם באופן בטוח ומושכל.

תוכן עניינים

למה צריך בכלל כימיקלים בבריכת השחייה?

כימיקלים לבריכה כמו כלור וברום שומרים את המים נקיים מזיהומים חיידקיים. בשימוש נכון, הם עוזרים למנוע מחלות וגירויים בעור.

עם זאת, שימוש בלתי מפוקח, יישום החומרים ללא אמצעי מיגון מתאימים ואחסון לקוי עשוי להיות מסוכן. כמו כן, הוספה של כמות גבוהה מדי של חומר חיטוי עשוי להביא עימו להשלכות בריאותיות רחבות היקף.

מהו באמת "ריח הכלור" שאנו מכירים?

כולנו מכירים את הריח החריף של הכלור. עם זאת, רק מעטים מאיתנו מודעים לעובדה שלכלור לא אמור להיות ריח כלל. הריח החזק שאנו מריחים נובע מתוצרי לוואי שמופקים בתגובת הכלור לחומרים שונים. תוצרים אלו מכונים גם "כלוראמינים" ומעבר לעובדה שריחם חזק, הוא גורם לתחושת צריבה בעור ובעיניים.

אם אי פעם צללתם בבריכה ועיניכם צרבו, זה לא מהכלור, אלא מהכלוראמינים. זהו הסימן הראשון לכך שהבריכה גדושה בחומרים זרים כמו לכלוך, תאי עור, זיעה או הפרשות שהתערבבו בכלור. לכן, חשוב לסנן לעתים קרובות את מי הבריכה ולהתרחץ תמיד לפני הכניסה אליה.

כיצד להוסיף את הכימיקלים לבריכה?

חשוב מאוד להקפיד בעת הוספת כימיקלים חדשים, כגון כלור לבריכה בצורה של אבקות או טבליות כלור, שאלו יתווספו כשהבריכה כבר מלאה במים. הריכוז הגבוה של הכימיקלים שאינם מהולים במספיק מים, עשוי להוביל לתגובה לא רצונית ולהצטברות על קרקעית הבריכה.

בנוסף, הוספת מים לחומר מרוכז עשוי לעתים לגרום לתגובות כימיות שונות שעשויות להוות סיכון למשתמשים.

אחסון ראוי של הכימיקלים

יש לוודא ששטח האחסון חשוך, יבש ומאוורר ושהכימיקלים מונחים במקום נמוך. מיקום לח עלול לגרום לתגובות כימיות עם החומרים כמו התלקחויות והתנדפות.

בנוסף, יש לוודא שאין כל חומר אחר בסביבת הכימיקלים שעלול לטפטף אל תוך המכלים ובכל מקרה, עלינו לוודא כי המכלים אטומים היטב.

בסופו של יום, עם הדגשים הנכונים, קל ופשוט מאוד לשמור על הבריכה מאוזנת כימית. אם נקפיד היטב על כל הנחיות הבטיחות הללו, מובטח לנו שימוש מהנה, שקט ונעים במי הבריכה הקרירים.

מארז טבליות כלור לחיטוי וניקוי בריכות ביתיות. קרדיט תמונה: בלו בלו בריכות שחיה לבית ולגינה

תגיות

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker