כתבות ממומנות

החשיבות של חוויית משתמש בתהליך קידום אתרים אורגני

חוויית משתמש הוא מונח מוכר בתחום השיווק והפרסום אך לא רק. בהקשר של פרסום באינטרנט הוא תקף בעיקר לחוויית השימוש של הגולשים באתר שלנו/במערכת שלנו/בחנות הדיגיטלית שלנו וכו'. המטרה היא להציע ללקוחות את חוויית הגלישה והשימוש הטובים ביותר כדי שהם יהיו מרוצים, ממליצים וימשיכו לחזור לאתר לרכוש מוצרים נוספים, לצרוך ידע נוסף בתחום שלנו ועוד. כדי לשפר את חוויית המשתמש באתר צריך לעבור על פרמטרים רבים הקשורים בכל האספקטים השונים של האתר, לנתח את הנתונים של כל שינוי או שיפור שאנו מבצעים וכיצד הוא משפיע על הקהל ובמילים אחרות עבודה שוטפת לאורך זמן שאף פעם לא נגמרת.

כיצד חוויית המשתמש משפיע על הקידום האורגני של האתר שלנו?

ובכן קידום אתרים אורגני מבוסס עבודה על עשרות פרמטרים שונים הקשורים לאתר שלנו ומחוצה לו. יש מאות פרמטרים המשפיעים על הדירוג של האתר במנועי החיפוש, חלקם משפיעים לטובה וחלקם לרעה. לדוגמה: תוכן מועתק באתר עשוי להשפיע לרעה ואילו קישור המלצה מאתר סמכותי עשוי להשפיע לטובה על דירוג האתר שלנו. חוויית המשתמש הוא תחום או קטגוריה הכוללת מגוון רחב של פרמטרים הקשורים בחוויית השימוש באתר ויש מדדים שונים המושפעים כתוצאה מכך.

לדוגמה: אם זמן השהייה באתר הוא נמוך סימן שחוויית השימוש בו נמוכה. אם אחוז הנטישה גבוה – סביר להניח שאנשים מבינים במהירות שהם לא יקבלו מה שהם צריכים באתר או שמשהו בחוויית הגלישה מפריע להם (כמו למשל אתר שאינו מותאם למובייל) והם בורחים ממנו במהירות. מדדים אלו ואחרים מראים לגוגל את איכות חוויית המשתמש באתר שלנו וכתוצאה מכך היא מעריכה את הציונים המגיעים לנו על אספקט זה. מכיוון שגוגל רוצה להציע לגולשים שלה את התוצאות הטובות, המדויקות, הרלוונטיות ביותר וכן את האתרים עם חוויית המשתמש הטובה ביותר הרי שמנוע החיפוש ישאף להציג אתרים עם חוויית משתמש ברמה גבוהה יותר.

אז מה עושים כדי לשפר את חוויית המשתמש באתר שלנו?

מבצעים פעולות שונות, עד לפרטים הקטנים אם צריך, שכל פעולה יכולה לשפר משהו קטן בחוויית המשתמש באתר. דניאל מסטר, מומחה לקידום אתרים ומייסד חברת מסה מדיה דיגיטל בע״מ, משתף אותנו בכמה אפשרויות מצוינות: "כדי לשפר את חוויית המשתמש באתר חשוב קודם כל לוודא שהאתר יושב על אחסון טוב, רצוי מקומי, כזה שיספק לגולשים שלכם את חוויית הגלישה המהירה והטובה ביותר באתר שלכם. לאחר מכן חשוב לוודא שהאתר מותאם למובייל ובכלל מותאם רספונסיבית לגלישה במסכים שונים. כדאי להעלות לאתר תכנים ייחודיים, בעלי ערך ומגוונים. להימנע מספאם או העלאת תכנים באותם נושאים שלא באמת מספקים ערך חדש ללקוח."

תגיות

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בדוק גם
Close
Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker