כתבות ממומנות

רשלנות רפואית בניתוחי גב: סוגים נפוצים של רשלנות שמצדיקים הגשת תביעה

ניתוח גב הוא הליך מורכב ועדין הדורש דיוק ומיומנות מהמנתח שמבצע אותו. למרבה הצער, למרות המאמצים הטובים ביותר של אנשי מקצוע רפואיים, לפעמים ניתוחי גב יכולים לגרום לנזק או לפציעה של המטופל. כאשר נזק או פגיעה הם תוצאה של רשלנות רפואית, יתכן שתתקיים לנפגעים או לבני משפחותיהם, עילת תביעת רשלנות רפואית בניתוחי גב .

תוכן עניינים

סוגי רשלנות רפואית בניתוחי גב

התנהלות רשלנית של רופאים או צוותים רפואיים לפני הניתוח, במהלכו או לאחריו, עשויה להתבטא במגוון תרחישים, שכוללים:

העדר אבחון מצב רפואי שמצריך ניתוח גב

סוג אחד של רשלנות רפואית בניתוחי גב הוא אי אבחון מצב רפואי שמצריך ניתוח גב. כמה מצבים רפואיים נפוצים שעשויים לדרוש את ביצוע הניתוח גב כוללים פריצת דיסק, היצרות בעמוד השדרה ומחלת דיסק ניוונית.

העדר קבלת הסכמה מדעת

מנתחים, רופאים וצוותים רפואיים נדרשים ליידע את המטופלים על הסיכונים של הליך ניתוח גב, ולדון איתם לגבי אפשרויות של הליכים אחרים, או לגבי הסיכונים הכרוכים בביצוע הניתוח, על מנת שהמטופלים יוכלו לקבל החלטה מושכלת אם להמשיך בהליך. מנתח שנמנע מהחתמת המטופל על טופס הסכמה מדעת לפני הניתוח, או שמאיץ במטופל לחתום על הטופס, כמה דקות לפני הניתוח, עשוי להימצא אחראי בתביעת רשלנות רפואית.

ביצוע ניתוח גב באופן שגוי

סוג נוסף של רשלנות רפואית בניתוחי גב הוא ביצוע ניתוח גב מוטעה. ברוב המקרים, ניתוחי גב הם הליכים מורכבים שדורשים התייחסות פרטנית לצרכיו האישיים של המטופל ונסיבותיו. אם הרופא או הצוות הרפואי ביצעו את הסוג הלא נכון של ניתוח גב, או שלא העריכו נכון את מצבו של המטופל ולא המליצו על ניתוח מתאים, המטופל עלול לסבול מנזק או פציעה.

נזק עצבי במהלך הניתוח

נזק עצבי הוא סוג נפוץ נוסף רשלנות רופאים וצוותים רפואיים בניתוחי גב. במהלך הניתוח, תיתכן פגיעה בעצבים אם המנתח לא נזהר או אם ביצע טעות.  נזק עצבי עלול להוביל להתרחשות כאב כרוני, חוסר תחושה וסיבוכים אחרים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של המטופל.

אי מעקב הולם אחר מצב המטופל במהלך הניתוח או לאחריו

נזק נוסף שעלול להתרחש כתוצאה מהתנהלות רשלנית בניתוחי גב הוא העדר הקפדה על מעקב הולם אחר מצב מטופל במהלך הניתוח או בתקופת ההחלמה. לאחר ניתוחי גב, מטופלים זקוקים לפיקוח צמוד של המנתח והצוות הרפואי על מנת לוודא שהם מתאוששים כראוי ושאין סיבוכים. אם לא בוצעה רמה כזו של פיקוח, המטופל עלול לסבול מנזק או פציעה.

השארת מכשירי ניתוח או חפצים זרים אחרים בגוף המטופל

השארת מכשירי ניתוח או חפצים זרים אחרים בגוף המטופל לאחר הניתוח נחשבת לסוג חמור של רשלנות רפואית בניתוחי גב. התנהלות זו עלולה להוביל להתפתחות זיהומים, כאבים כרוניים וסיבוכים אחרים שעלולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של המטופל.

שיקולים משפטיים שיש לקחת בחשבון בהרכבת טיעוני תביעת רשלנות רפואית בניתוחי גב

בחלק מהמקרים, למטופלים אשר סובלים מנזקים או פציעות, או מכל נזק אחר, גופני, כלכלי או ממוני, שהתרחשו כתוצאה מהתנהלות רשלנית של מנתחים, רופאים או צוותים רפואיים, עשויה להתקיים עילת הגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוחי גב. על מנת להגיש תביעת רשלנות רפואית, התביעה נדרשת להוכיח כי המנתח או הצוות הרפואי הפרו את תקן הטיפול הנדרש, שהפרה זו גרמה לפציעתו של המטופל ושהפגיעה גרמה לנזקים, שעשויים להתבטא בחשבונות רפואיים לטיפולים לתיקון הנזק, אובדן שכר, כאב וסבל ועלויות אחרות הקשורות לנזק או לפציעה.

ביסוס טענות התביעה

כדי לבסס עילת הפרה של סטנדרט הטיפול, תביעה שמוגשת על ידי אלי אשכנזי רשלנות רפואית, או כל מומחה משפטי אחר, נדרשת להוכיח, באמצעות עד מומחה רפואי, שמנתח אחר, שיש לו את אותה רמת מיומנות והכשרה, היה מתנהל אחרת בביצוע ניתוח הגב. במסגרת ההליכים בבית משפט, העד ייחקר על תצהירו ועדותו, ויפרט את חוות דעתו בכל הנוגע לרמת הטיפול הנאותה שהייתה צריכה להתבצע.

כמה מילים לסיום

רשלנות רפואית בניתוחי גב היא נושא חמור שעלול לגרום לנזק או פגיעה משמעותיים במטופלים. ישנם מספר סוגים של רשלנות רפואית שעלולה להתרחש בניתוחי גב, שכוללים:

  • העדר אבחון מצב המצריך ניתוח גב.
  • ביצוע ניתוח גב מסוג לא נכון.
  • פגיעה עצבית במהלך הניתוח.
  • הימנעות מהקפדה על מעקב אחר מצב המטופל במהלך הניתוח או בתקופת ההחלמה.
  • השארת מכשירי ניתוח או חפצים זרים אחרים בגוף המטופל.
  • והעדר הקפדה על טיפול מתאים לאחר הניתוח.

מטופלים אשר נגרמו להם נזקים או פציעות כתוצאה מהתנהלות רשלנית של מנתחים, רופאים או צוותים רפואיים במהלך ניתוח הגב שלהם, צריכים להתייעץ מיד עם עורך דין מומחה בתחום כדי לבסס עילת תביעת פיצויים ברשלנות רפואית בניתוחי גב. עורך הדין יבחן את נסיבות המקרה, יציג עדות מומחה רפואי, ויחתור למיצוי הדין עם האחראים.

קרדיט לתמונות PIXABAY

תגיות

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker