כתבות ממומנות

המדריך השלם לקידום עסקים קטנים

איך לנהל את העסק בצורה מושלמת ולהביא מבול של לקוחות מיועד לקידום עסקים קטנים וגדולים כאחד.

תוכן עניינים

שלב 1 – ניהול הזמן – חלק ראשון

הזמן הוא מתכון להצלחה, לזמן אין תחליף והוא יקר מאוד, חשבו טוב איך לנצל אותו ולהספיק כמה שיותר.

השלב הראשון – הטכניקה ע"פ השיטה היא קודם כל לנתח את הזמן האבוד ולתקן אותו.
קחו מכתב או פתחו מסמך חדש במחשב, במהלך החודש או השבוע הקרוב סכמו כמה זמן בזבזתם.
ע"פ סינון של לקוחות, עבודה, פרויקטים, וכדומה.
לאחר חודש או שבוע מלא, תצפו בדוח הכספי עבור העסק שלכם, ועל כמות הזמן שבזבזתם עבור זה.
ותראו שבהחלט הזמן וכל שעות העבודה לא שוות את הכסף החודשי. (משתנה בין עסק, לעסק.)

time management

השלב השני – הוא להבין איפה הבעיות והחולשות שלנו, והכי חשוב היכן אנחנו מבזבזים הכי הרבה את הזמן.
גם פה בצעו סינון על הזמן שאותו אנחנו מבזבזים ע"פ סינון של לקוחות, עבודה, פרויקטים, וכדומה.

השלב השלישי – הוא הניתוח הסופי והשינוי המשמעותי של הזמן הקיים ולנסות לפזר את עצמנו בכל שעות העבודה ולהספיק כמה שיותר.

ניהול הזמן – חלק שני

עם בכל זאת, הזמן אינו מספיק ואין ביכולתם לשלוט עליו, יש לבדוק את עלויות ההכנסה של העסק
ולשקול בחיוב להחזיק חברה אשר תספק לנו את כל מערך הזמן, ואנחנו נהיה בנטו של עבודה.
השירות נקרא בשמו המלא "שירותי משרד", החברות הגדולות והקטנות משתמשות בשירותים כאלה כל הזמן.
ובכך חוסכים הרבה מאוד זמן כל חודש, כמו: דיבור עם הלקוחות, דיבור צפוף בטלפון, חיובים, תלונות, מכירות, ועוד.

ע"פ בדיקה מעמיקה, רוב העסקים בישראל מבזבזים את זמנם בטלפון עם לקוחות, מאשר לעבוד.
ושוכחים את הפרט החשוב שהוא "עבודה" עם תהיו בנטו עבודה, תרגישו חופשיים יותר, ותחסכו המון זמן.
אנחנו יכולים לחסוך המון התוכחויות עם הלקוחות, דיבור טלפוני עם לקוחות חדשים, מכירות, ועוד.

עוד אופציה נחמדה היא לקחת מזכירה אישית, אשר תנהל עבורך את כל המערך הטלפוני וחיוב הלקוחות.
ואתם תשארו מאחורי הקלעים ותדאגו שכל העבודה תתנהל כראוי ללא בזבוז זמן מיותר.

שלב 2ערוצי השיווק המנצחים, אילו ערוצי שיווק יעבדו לטובתכם?

אחרי הרבה בדיקות מעמיקות ויסודיות, לבסוף הגענו להחלטה שישנם המון ערוצים שיווקים שלא רלוונטים עבורכם, ויכולים לבזבז לכם סתם זמן וכסף ללא תועלת, אבל ישנם גם כמה ערוצים שיווקים שמתאימים בוודאות כמעט לכל עסק, ותורמים הרבה למערך השיווקי והמכירתי של העסק.

icon-set-1175042_640

להלן הרשימה:

Google-Logo

1. גוגל

גוגל אורגני וממומן, הוא כלי אשר גוגל מעמידה לבעלי עסקים בכדאי לחשוף אותם לקהל לקוחות חדש.
התשלום מתבצע פר קליק.

אז למה כדאי לפרסם בגוגל?
הפרסום בגוגל נחשב כיום החזק ביותר בעולם, אבל את זה בטח אתם יודעים.
מה שאולי אתם לא יודעים הוא שאתם יכולים להביא המון עבודה בחודש מפרסום נכון ויעיל בגוגל.
ובכדאי לעשות זאת, נצטרך לבחור את הערוץ הייעודי שמתאימה עבורנו גוגל.
ישנם שני ערוצי פרסום שגוגל מציע לנו, אחד הוא הממומן פרסום ע"פ מודעות, והשני הוא האורגני. (בתוצאות האורגניות)

קידום אורגני נגד ממומן: מי המנצח בקרב?
ישנם חילוקי דעת לכל אורך ההיסטוריה מהו הפרסום האפקטיבי ביותר בין שתי ערוצי הפרסום שגוגל מציעה.
למעשה קידום ממומן נותן לך פרסום פר קליק, פרסום ממומן יכול להביא לך עבודה בטווח הקצר.
קידום ממומן יכול לעזור לך בחשיפה נוספת עבור העסק ולהביא לעסק עבודה רבה מידי חודש.

אבל יש לזכור שרוב הגולשים כבר יודעים להשוואת בין תוצאות ממומנות לבין תוצאות אורגניות.
גולשים שמחפשים מידע או שירות בד"כ יעדיפו את התוצאות האורגניות. גולשים מנוסים יותר בהרבה מקרים יתעלמו כמעט לחלוטין מהתוצאות הממומנות, כי הם לא אוהבים ש"דוחפים להם פרסומות".

בצד השני נמצא הקידום האורגני, שהוא לפי דעתנו הפרסום הכי אפקטיבי שכל עסק חייב לעשות עוד מההתחלה, פרסום זה נותן לך עבודה לטווח הארוך, וללא הגבלת קליקים, בערוץ זה העסקים משלמים לאנשי המקצוע שמכונים "מקדמי אתרים" או "חברות לקידום אתרים אורגני" ולא ישירות לגוגל.
הפרסום האורגני יכול לחסוך לך אלפי שקלים בשנה, ומעבר לכך יכול להחסיר לך השקעה.

יתרונות קידום אורגני
הקידום האורגני הפך להיות פופולרי מאוד במהלך השנים האחרונות, כל בעל עסק רוצה להופיע בגוגל במיוחד בתוצאות האורגניות, זאת אומרת לא לשלם פר קליק. והיתרון המשמעותי ביותר שאנחנו לפחות רואים הוא שאנחנו לא צריכים לשלם על קליקים, ולקבל את המקסימום, וכמובן לחשוף את העסק שלנו ללקוחות חדשים וללא הגבלה, או בניסוח אחר "לשלם פחות, לקבל הרבה יותר!".

חסרונות קידום אורגני
חסרון מרכזי בשיטת האורגני – מדובר בערוץ שיווקי שאינו נוסחה בטוחה ואין ערובה להצלחה. ולפעמים אין לדעת עם נתקדם או לא, ותוך כמה זמן זה יקח. מצד שני, באף אפיק של פרסום אין 100{1258bb2e59cbf678fc0ac20bc80662ae4b37ce46090755b7b5e7478d8a09680d} הצלחה. חסרון משמעות נוסף הוא שהקידום האורגני לוקח המון זמן מאשר קידום ממומן – בעייתי בעיקר עבור עסקים קטנים שצריכים פניות / מכירות כמה שיותר מהר.

אז עם אתם רוצים להגיע ללקוחות חדשים במינימום זמן עדיף לשקול את הקידום הממומן.
עם יש לכם את הזמן לחכות, מומלץ ושווה יותר לבחור בקידום האורגני – תוצאות לטווח הארוך. אם יש לכם תקציב ויכולות כלכליות – מומלץ לשלב בין השניים.

בעקרון, יש גם אפשרות לבצע קידום אורגני בכוחות עצמכם, אפילו אם זה "על אש קטנה" – היתרון הוא שבטווח הארוך ניתן יהיה לראות תוצאות כלשהן, בעיקר אם התחום בו אתם עוסקים אינו תחרותי במיוחד. אתר מצוין בו תוכלו למצוא מדריכים רבים בנושא הוא הבלוג של דניאל זריהן.

יתרונות קידום ממומן
היתרון המשמעותי הוא שכל בעל עסק יכול לפרסם בקלות בממומן ולקבל עבודה בטווח הקצר.

חסרונות קידום ממומן
החסרון שכאן הוא הבולט שרובכם כנראה כבר יודעים, הוא המחיר לקליק, בקידום ממומן אנחנו יכולים להגיע לאלפי שקלים בחודש,
ויהיה סיכוי שלא נקבל תמורה ראויה עבורו.

השורה התחתונה של שתי סוגי הפרסום שגוגל מציעה:
לפי הדעה האישית שלנו וההמלצה הכנה, היא ללכת על הפרסום לטווח הארוך, שיחסיר עבורנו את ההשקעה וגם שנרוויח ממנה, וההחלטה הסופית היא לבחור בקידום האורגני על פני הקידום הממומן.
הרבה מחקרים מראים שהקידום האורגני יותר משתלם, ומביא עבורנו יותר עבודה.

לדוגמא:
עם פנינו לחברת קידום אורגני, והצעת המחיר עומדת על 1,500 שקלים בחודש, זאת אומרת שנשלם בשנה 18,000 אלף שקלים.
אל תבהלו אולי זה נראה סכום גבוה לבעלי עסקים קטנים, אבל ראו זאת בצורה כזאת:
הקידום האורגני שנעשה במשך השנה, יכול להביא אותנו לעמוד הראשון לעוד שנה נוספת.
זאת אומרת, ייתכן שנקבל שנתיים בעמוד הראשון, או לפחות שנה וחצי.

מהצד השני הקידום הממומן דורש מאיתנו תשלום ע"פ קליק, לדוגמא עם יש לנו תקציב של 100 שקלים ליום, נעשה את זה כפול חודש זה יוצא 3,000 שקלים בחודש, שזה כבר יותר יקר מהתשלום החודשי בקידום האורגני, אבל לשנה הסכום יהיה 36 אלף שקל,
שזה פי 5 יותר יקר מהקידום האורגני.

בשורה התחתונה הקידום האורגני יהיה עבורכם יותר זול, ויחזיק אותכם יותר זמן ללא תשלום נוסף.

הערה חשובה: בקידום הממומן עם נגמר התקציב היומי, הפרסום יהיה מוגבל ואולי אפילו לא יוצג עד שארית היום.

facebook-76536_640

2. פייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, כולם כבר שם, לפייסבוק יש כלי שמאפשר לבעלי עסקים לפרסם בקלות לאלפי אנשים, ואפילו להתאים את קהלי היעד הרלוונטים לעסק.

למה כדאי לפרסם ברשת הפייסבוק?
למה כדאי לפרסם בפייסבוק? מה עושה את הרשת החברתית למקום שכל בעל עסק רוצה להיות להיות בו?
אגב, אפילו לפלאפל השכונתי בעיר שלי יש עמוד פייסבוק.

נתחיל בכמה עובדות בסיסיות
פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, בישראל מעל כ-4 מיליון משתמשים באופן יומיומי.
העובדה הזאת כשלעצמה אמורה לספק לנו כבר את התשובה לשאלה. אבל, זה לא הכל.
פייסבוק מאפשרת לנו כעסקים המעוניינים בפרסום להשתמש במאגרי המידע שלה ולנתח את קהל היעד שלנו על פי נתוניים דמוגריים כמו גיל, עיר מגורים, תחומי עיניין ועוד.
דבר זה מאפשר לנו להגיע בדיוק לאנשים שאנחנו רוצים ורלוונטים לעסק שלנו.

יתרונות בפרסום בפייסבוק לעומת שטחי פרסום אחרים ברשת ובכלל בעולם הפיזי
מחיר – בפייסבוק לא צריך תקציב עתק כדי לפרסם, ב-20 שקלים ליום תוכלו ליצר לעסק שלכם מעגל לקוחות חדשים שנחשף לעסק שלכם בזכות הפרסום שלכם.

תדמית – דף עסקי מתוחזק בפייסבוק יוצר תדמית חיובית ומאפשר לנו כגולשים/לקוחות פוטנציאלים ללמוד מי העסק שעומד מולנו.
ממש לראות מי האנשים שביצעו צ׳ק אין באותו מקום (אנשים שהיו במקום וציינו זאת בפייסבוק),
דירוג של המקום וכמובן תגובות של גולשים על הפוסטים השונים.

קשר ישיר – פייסבוק מאפשרת לעסקים לשמור על קשר ישיר עם לקוחותיה. האפשרות לפנות למנהל העמוד בהודעה פרטית עושה את זה מצוין ומאפשרת לנו להגיע היום כמעט לכל מי שנרצה ולקבל שירות ישיר מאותה חברה. סתם לדוגמא, חושבים שמשהו לא תקין במוצר שקניתם ואין לכם למי לפנות? מצוין! שלחו לדף הפייסבוק הודעה פרטית עם השאלה שלכם לגבי המוצר. בראש המקרים תקבלו שירות כמעט מידי, ואישי.

שימושיות – כל עסק צריך נוכחות באינטרנט, וברשת חברתיות בכלל. עוד אחד מהיתרונות המשמעותיים בפרסום בפייסבוק, היא עובדה שרוב הגולשים יודעים להשתמש (כגולשים רגילים) טוב בפלטפורמה ולנווט בתוכנה בקלות. לעיתים אנשים יעדיפו לקרוא על העסק שלך בדף הפייסבוק מאשר, באתר האינטרנט שלך. בפייסבוק הגולשים יודעים מראש איפה למצוא תמונות/אודות העסק/ המלצות מבלי לשרוף זמן מיותר על ניווט לא נוח באתר שלך.

שיתופיות – פייסבוק היא רשת חברתית שיתופית, אנשים משתפים ברשת החברתית את חייהם הפרטים בפומבי או למעגל החברים שלהם. לחיצה על לייק או שיתוף תראה לחברים שלנו מה עשינו ואוטומטית חושפת את אותו פוסט לעוד אנשים, דבר שמגדיל את החשיפה באופן מידי ומשמעותי. בנוסף, קיים גם כפתור השיתוף ״share" המאפשר לנו לשתף עם חברינו את הפוסט הנהדר.
פוסט ויראלי הוא פוסט שיקבל המון תודעה חברתית ברשת ע״י שיתופים, תגובות ולייקים.

ועכשיו תדמיינו את זה רגע, יש לכם עסק. ובאמת יש בו דברים מדהימים ושימושיים לקהל שלכם. במידה לקוח פוטנציאלי יתקל בפוסט שלכם ויבין שהדבר הזה שאתם מציעים רלוונטי גם לחברים שלו, הוא ישתף את הפוסט ואוטומטית אתם מקבלים עוד חשיפה ובחינם, וגם סוג של המלצה על העסק שלכם. מצוין לא?

וכל זה על קצה המזלג.

חסרונות
למרות כל הטוב הזה, יש גם כמה חסרונות בפתיחת דף עסקי שבעלי עסקים אינם מודעים אליהם וצריכים לקחת אותם בחשבון ברגע שפתחו דף עסקי, אני אגע בהם בקצרה.

דף עסקי לא פעיל מיצר לנו תדמית שלילית – פתחת דף עסקי חדש? מצוין! עכשיו הגיע הזמן שתדאג לטפח אותו. לא כיף לחפש דף עסקי ולראות שאין בו את הפעילות שציפינו שתהיה בו.

זמן – פייסבוק עלולה לגזול לכם המון זמן מבלי שתשימו לב, לא תמיד תראו החזר להשקעה שלכם.

חשיפה אורגנית נמוכה – דפי עסקיים לא מקבלים הרבה חשיפה גם אם יש להם המון עוקבים. הסיבה לכך היא שפייסבוק רוצה שתעשו קידום ממומן על מנת שתקבלו חשיפה מלאה לקהל העוקבים שלכם.

פייסבוק היא כלי שירות לטוב או לרע, לעיתים ממש לרעה. קחו לדוגמא את עיניין ה״שיימינג״
אם לקוח שלכם ישתף חוויה שלילת שחווה בעסק שלכם והפוסט שלו יהפוך לויראלי, אתם יכולים לחוות מכה קשה לעסק.

הינה לדוגמא מקרה שבו ניצלתי את הפייסבוק לטובתי כנגד עסק. יצאתי למסיבת פורים נוראית, שמחיר הכרטיס שלה היה מעל מאה שקל. הרגשתי מרומה, מכרו לי חוויה שלא קיימת ולא קיבלתי את מה שהבטיחו באותה מסיבה.

מיד לאחר המסיבה כתבתי פוסט קצר על החוויה הנוראית במסיבה והמלצתי לחברי לא לצאת לאותו מקום. תוך דקות ספורות קיבלתי כ-100 לייקים וכמה תגובות. הפוסט הזה נחשף לכמה ממפיקי האירוע והם מיד פנו אלי בבקשה אישית וביקשו ממני להוריד את הפוסט. הם כמובן החזירו לי את הכסף ואפילו נתנו לי פיצוי.

בשורה התחתונה
לפייסבוק יש המון מה להציע לעסקים.
אנחנו רק צריכים לדעת להכיר את הכלים שפייסבוק נותנת לנו, והכי חשוב, להשתמש בהם בחכמה.

מעוניינים לדעת עוד על פרסום בפייסבוק? פנו אל Ehud Taitz‎‏ בפייסבוק.

zap-575

3. זאפ השוואת מחירים

כלי זאפ מספק השוואת מחירים למגוון מוצרים, ערוץ זה מתאים בעיקר לחנות מסחרית באינטרנט, ולשיתוף מוצרים לקבלת תנועה נוספת ואפילו רכישה מקוונת.

למה כדאי לפרסם מוצרים לקניה בזאפ?
כבעלי חנות וירטואלית חשוב שתדעו כמה זאפ יכולה לסייע לכם להגיע להמון לקוחות.
לדוגמא עם נרשום בגוגל את המוצר הבא "אוזניות microsoft" נקבל בתוצאה הראשונה את זאפ.
לאחר כניסה לתוצאה הראשונה נצפה בהשוואת מחירים למוצר זה, ונראה רשימת אתרים שנוכל לקנות דרכם את המוצר המבוקש.

זה יכול לסייע לנו לחשוף את עצמנו לקהל גדול שמחפש את המוצר שאנחנו מציעים.

יתרונות
היתרון המשמעותי והגדול מכולם כפי שאמרנו מקודם, הוא שנחשוף את מוצרי העסק שלנו לקהל לקוחות גדול גם בזאפ, וגם במנוע החיפוש של גוגל.

חסרונות
החסרון הוא שנצטרך להתאים את מערכת האתר שלנו להתאמות של זאפ, ישנם מערכות שאינן תומכות בתנאים של זאפ.
חסרון נוסף הוא המחיר החודשי שנצטרך לשלם לחברת זאפ גרופ.
ייתכן שיהיה עלות נוספת בתחילת הפרסום שהוא בהקמה ויצירת החנות בזאפ.

10-150ppp

4. שיווק באמצעות דואר אלקטרוני (Email Marketing)

קמפיין במייל או במילה שאולי חלקכם מכירים "דיוור אלקטרוני" כיום גם נמצא בעליית מדרגה גבוהה, והרבה משווקים משתמשים על בסיס שבועי בכלי זה, הכלי יכול לסייע לכם להגיע ללקוחות חדשים ולהביא לידים חמים עבור העסק שלכם.

אז איך זה עובד בעצם?
1. יוצרים דף נחיתה באמצעות פלטפורמות שונות או באמצעות בונה דפי נחיתה.
2. מתחילים לפרסם את הדף נחיתה בכל מיני ערוצי שיווק שונים, ומחכים ללידים.

ברגע של איסוף כמות לידים מסוימת (לדוגמא 1,000)
ניתן לשלוח לאותם הלידים מידע פרסומי ומכירתי ובכך לגרום למכירות רבות במינימום זמן.

אופציה נוספת היא לרכוש רשימות מייל, ולשלוח להם את המידע המכירתי.
ייתכן שאופציה זאת לא חוקית, ויכולה לגרום בחלק מהמקרים לתביעה, או לאי נעימות.

ההמלצה שלנו היא לכתוב תוכן בערך ערך ייחודי ומועיל, אשר לקורא המייל זה יתן המון משמעות.

אז איך אוספים לידים? שיטת ההצלחה!
השיטה המקובלת היא שברגע שהגולש מגיע לדף הנחיתה, הוא לתת לגולש מתנה שהוא חושק בה.
מתנה אשר אתם חושבים שהיא יכולה להיות רלוונטית ומושכת עבור הגולשים שלכם.
עם הגולש רואה לנכון שהוא זקוק למתנה, הוא ימלא את פרטי הטופס ובכך אוספים ליד חוקי ורלוונטי עבורנו.

יש לזכור לכתוב תוכן איכותי ובעל ערך לקוראי המייל או לגולשים בדפי הנחיתה.
המטרה כאן למשוך את הגולש למכירה או למילוי פרטים.

יתרונות
היתרונות בדיוור אלקטרוני הוא לידים חמים ובלעדיים וכמובן רלוונטים עבורנו.
מכירה ישירה ללקוח וחסכון של זמן וכסף.
יתרון נוסף וחשוב הוא שאפשר להגיע לכמות גדולה שלקוחות מאשר ערוץ שיווקי אחר.
בשליחה אחת אפשר להגיע לכמות של 20-50 אלף אנשים בקליק אחד.

חסרונות
החסרון היחידי שאנחנו יכולים לחשוב עליו הוא שאתה הפוך להיות איש ספאמר לצערנו הרב.

לסיכום

ערוצי שיווק אלו נבדקו בקפידה במשך שנים רבות אחרי ניסויים רבים.
החלטנו שעם נשלב לפחות 2 ערוצי שיווק בו זמנית נקבל תוצאות רבות וקהל לקוחות חדש.
ע"פ מחקרים של שנתיים באופן אישי, ולאחר פגישה עם כמה בעלי עסקים מהגדולים בישראל.
הכלי שהכי חשוב לטפח הוא "פה לאוזן" השיטה שתמיד עובדת מאז ומתמיד, שיטה זאת מצריכה מאיתנו יחסי אנוש חמים ואדיבים שירות מקצועי, הבנה יסודית לצורכי הלקוח, ושימור לקוחות מקבלת השירות ועד סיומו.

ואפילו לצרוך מגע וירטואלי באמצעות כלים לשימור לקוחות.

זכרו הכלל החשוב מכל הוא לשמור על יחס אישי וסובלני עבור הלקוחות שלנו, ולנסות להבין מה החולשה שלנו ולתקן אותם.

אומנם החשיפה האדירה שגוגל והרשת החברתית "פייסבוק" יכולה להביא לנו, בשום אופן לא לשכוח את נושא שימור הלקוחות ויחסי האנוש.

אהבתם? שתפו.

כתבות דומות

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker